“آژنگ نیوز”:هری هودینی رکورد ماندن در تابوت بدون هوا را شکست .هودینی یک شعبده باز آمریکایی بود که به خاطر اقدامات هیجان انگیز و بویژه فرار های خود مشهور بود.اودر آخرین شعبده بازی عمومی خوددر چنین روزی در سال ۱۹۲۶ میلادی ، حدود ۹۰ دقیقه در یک تابوت بدون هوا در زیر آب ماند. او زمان یک ساعته رحمان بیگ جادوگر رقیبش را شکست.

هودینی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هودینی پسر خاخامی بود که از مجارستان به ایالات متحده مهاجرت کرد و در اپلتون، ویسکانسین ساکن شد. او در سنین پایین به نوازنده ذوزنقه‌ها در سیرک‌ها تبدیل شد و پس از اقامت در نیویورک در سال ۱۸۸۲، بدون موفقیت در نمایش‌های وودویل در آنجا اجرا کرد. در سال ۱۸۹۴ با ویلهلمینا رهنر ازدواج کرد که پس از آن به عنوان بئاتریس هودینی به عنوان دستیار صحنه او خدمت کرد.

از حدود سال ۱۹۰۰ هودینی به خاطر شاهکارهای جسورانه خود در بیرون کشیدن از غل و زنجیر، طناب و دستبند و از ظروف مختلف قفل شده از قوطی های شیر گرفته تا تابوت تا سلول های زندان، شهرت بین المللی به دست آورد. در یک عمل معمولی او را با زنجیر بستند و در جعبه ای قرار دادند که قفل شده بود، جعبه طناب پیچ شده و وزنه به ان آویزان بود . جعبه از یک قایق غوطه ور شد و او پس از رهایی خود در زیر آب به آن بازگشت.

هودینی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در یک نمایشگاه دیگر در فضای باز، او تا حدود ۲۳ متربالاتر از سطح زمین آویزان شود، سرش را پایین بیاورند و سپس خود را از یک جلیقه خلاص کرد. این نمایشها معمولاً توسط هزاران نفر تماشا می شد. توانایی‌های فرار عجیب هودینی تا حدی به قدرت بدنی و چابکی و تا حدودی به مهارت خارق‌العاده‌اش در دستکاری قفل‌ها بستگی داشت. او مهارت های خود را در بسیاری از فیلم های سینمایی از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۲۳ به نمایش گذاشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *