“آژنگ نیوز”:اسکیت بورد یک ورزش المپیک تابستانی از زمانی است که توکیو میزبان بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ بود – البته این ورزش ریشه در اواسط قرن بیستم و در منطقه کالیفرنیا دارد.

این فعالیت که در ابتدا “موج سواری در پیاده رو” نامیده می شد، توسط موج سواران کالیفرنیایی که به دنبال چالشی مشابه در زمین خشک بودند، توسعه یافت. پتی مک گی، اولین زن اسکیت‌بورد حرفه‌ای، برنده بخش زنان در اولین همایش سالانه بورد سواران ملیاسکیت می‌گوید: «در ابتدا، چرخ‌های اسکیت پیست خود را برمی‌داشتیم و آنها را به تخته میخکوب می‌کردیم تا بیرون برویم و در خیابان‌ها موج‌سواری کنیم. اولین مسابقات قهرمانی اسکیت بورد در سال ۱۹۶۴ برگزار و اولین زن اسکیت سوار نیزدر همان سال وارد تالار مشاهیر اسکیت بورد شد . ملیاسکیت می افزاید”این برای ما موج سواران عالی بود، زیرا اکنون وقتی امواج صاف بودند، کاری برای انجام دادن داشتیم.” پتی مک گی، اولین زن حرفه ای اسکیت بورد، در سال ۱۹۶۵ یک پایه اسکیت بورد را به نمایش گذاشت.

اسکیت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موج سواران در کالیفرنیا در ابتدا اسکیت‌بردها را از تخته‌های چوبی یا جعبه‌هایی که به چرخ‌های اسکیت جدا شده متصل بودند، به منظور اسکیت کردن در «دریاهای بتنی» با هم ترکیب ومی‌ساختند. با پیشرفت بیشتر تخته ها در طراحی و تولید تجاری، اسکیت بورد به فراتر از جامعه موج سواری رسید. علیرغم پذیرش در ورزش های رایج، اسکیت بورد ریشه های ضد فرهنگ مرسوم ، نوآوری و خلاقیت خود را حفظ کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *