“آژنگ نیوز”:روتردام در کشور هلند در اواسط قرن سیزدهم پس از ساختن سدی در رودخانه روته در محل هوگسترات کنونی تأسیس شد. این روستا به یک دهکده ماهیگیری با نام “روتا” در تالاب احیا شده نزدیک به رودخانه “روته” (که به معنی “آب گل آلود”) و رودخانه “ماس” است، رشد کرد. در قرن دوازدهم، روتا به دلیل سیل عظیم از روی نقشه ناپدید شد.

اندکی پس از آن یک داک دریایی ساخته شد که از آبهای آزاد دریای شمال محافظت می کرد. در حدود سال ۱۲۷۰، مردم شروع به ساختن یک سد در روته کردند، تقریباً در جایی که Hoogestraat از روته عبور می کند، و ماندن در آنجا امن تر بود. از این رو، نام شهر بعدی “روتردام” است. این سد یکی از دیوارها و دایک‌های متعددی بود که در این منطقه ساخته شد.روتردام در سال 1340 حقوق شهرداری را دریافت کرد و در طول قرن ها روتردام از یک دهکده ماهیگیری به مرکز بین المللی تجارت، حمل و نقل، صنعت و توزیع تبدیل شد.از جمله روتردام یک بندر ضروری برای تجارت بین المللی بین هلند، آلمان و انگلیس به شمار می آمد.

روتردام ۱۹۱۰ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۲۰ بیش از ۵۰۰هزارنفر در روتردام زندگی می کردند، شهر داخلی بر روی سازه های دفاعی سابق با بلوارهای بزرگ مانند Coolsingel، تالار شهر جدید، اداره پست و ساختمان بازار سهام بازسازی شد. معماران مدرن درگیر شدند و در سال ۱۹۳۰ Bijenkorf به طور تشریفاتی افتتاح شد که توسط معمار معروف دودوک طراحی شده بود.

روتردام به عنوان یک شهر پر جنب و جوش به گونه ای که در ژوئن ۱۹۷۰ همایش «پاسخ اروپایی به ووداستاک» همچنین جشنواره پاپ هالندس در کرالینگس بوس را برگزار کرد . گروه های معروفی مانند جفرسون ایرپلین، سانتانا و پینک فلوید در حال نواختن در سالنهای موسیقی روتردام بودند. فاینورد به عنوان اولین باشگاه فوتبال هلند قهرمان جام اروپا شد. مردمی که توانایی مالی داشتند، آپارتمان های ارزان قیمت خود را ترک کردند و خانه های مدرن تری را در حومه های جدید و شهرداری های بیرونی خریداری کردند. “کارگران مهمان” به جای آنها آمدند.

ابتدا از اسپانیا و ایتالیا، سپس از ترکیه و مراکش. تنش هایی بین ساکنان قدیمی و جدید به وجود آمد که گاهی به شورش منجر می شد. جامعه شوکه شده بود، اما پس از چند سال اوضاع دوباره آرام شد. روتردام به یک جامعه چند ملیتی تبدیل شد که ساکنان بسیاری از هلند، ترکیه، مراکش، سورینام و آنتیل هلند و همچنین کیپ ورد بودند.

روتردام امروز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دهه نود دوباره چهره روتردام را تغییر داد. پس از کشمکش‌های سیاسی طولانی، اکنون اجازه ورود آسمان‌خراش‌ها به شهر داده شد. آنها خط افق روتردام را تغییر دادند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *