“آژنگ نیوز”:سنت ایگناتیوس لویولا، بنیانگذار فرقه یسوعیان کلیسای کاتولیک روم، در چنین روزی در سال ۱۵۵۶ میلادی دررم درگذشت.سنت ایگناتیوس لویولا یک کشیش و الهی دان اسپانیایی بود که در سال ۱۵۳۴ فرقه یسوعیان را پایه گذاری کرد و یکی از تأثیرگذارترین چهره ها در ضد اصلاحات بود. فرقه یسوعی که به‌خاطر کارهای تبلیغی، آموزشی و خیریه‌اش شناخته می‌شود، نیروی پیشرو در مدرن‌سازی کلیسای کاتولیک روم بود.

در دوره جوانی ایگناتیوس با خانواده خود خداحافظی کرد و به مونتسرات، زیارتگاهی در شمال شرقی اسپانیا رفت. او سه روز را در اعتراف به گناهان تمام عمرش گذراند، شمشیر و خنجر خود را به عنوان نمادی از جاه طلبی های رها شده خود در نزدیکی مجسمه مریممقدس آویزان کرد و در حالی که لباس گونی پوشیده بود، شب ۲۴ مارس را به نماز گذراند. روز بعد او به مانرسا، شهری در ۴۸ کیلومتری بارسلونا رفت تا ماه های تعیین کننده زندگی خود را از ۲۵ مارس ۱۵۲۲ تا اواسط فوریه ۱۵۲۳ پشت سر بگذارد.

سنت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او به عنوان یک گدا زندگی می کرد، کم می خورد و می نوشید. خود را تازیانه زد و مدتی نه موهایش را شانه کرد و نه کوتاه کرد و ناخن هایش را کوتاه نکرد. او هر روز در مراسم عشای ربانی شرکت می کرد و هفت ساعت را به نماز می گذراند، اغلب در غاری خارج از مانرسا اقامت گزیده وتجربیات معنوی متعددی بدست آورد. در حالی که روزی در کنار رودخانه کاردونر نشسته بود،«چشم های فهم او باز شد و بدون دیدن هیچ رؤیایی،چیزهای زیادی را درک کرد و دانست . او در مانرسا اصول کتاب کوچک خود به نام تمرینات معنوی را ترسیم کرد.

تا پایان تحصیلات خود در پاریس (۱۵۳۵) به افزودن برخی از موارد به آن ادامه داد. پس از آن تنها تغییرات جزئی وجود داشت تا اینکه پاپ پل سوم آن را در سال ۱۵۸۴ تأیید کرد. تمرینات معنوی یک کتابچه راهنمای بازوهای معنوی است که حاوی یک سیستم حیاتی و پویا از معنویت است. ایگناتیوس در طول زندگی خود از آن برای دادن اعتکاف معنوی به دیگران، به ویژه به پیروانش استفاده کرد. این کتابچه در واقع اقتباسی از اناجیل برای چنین اصلاحاتی است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *