“آژنگ نیوز”: کتاب سرمایه داری در مستعمرات: بازرگانان آفریقایی در لاگوس، ۱۸۵۱-۱۹۳۱نویسنده:ای جی هاپکینز .این کتاب  گزارشی که دیدگاه های متعارف بازرگانان آفریقایی تحت استعمار را به چالش می کشد و ظهور و تغییر ثروت کارآفرینان بومی در لاگوس، نیجریه را بررسی می کند.

جلد گالینگور قیمت: ۴۹.۹۵ دلار / ۴۲.۰۰پوند. منتشر شده (ایالات متحده): ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ صفحات: ۵۷۶

سرمایه داری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

اپکینز در کتاب سرمایه داری در مستعمرات، اولین ارزیابی اساسی از ثروت کارآفرینان آفریقایی تحت حاکمیت استعماری را ارائه می دهد. هاپکینز با بررسی زندگی و شغل 100 تاجر در لاگوس، نیجریه، بین سال‌های 1850 و 1931، دیدگاه‌های متعارف را در مورد مشارکت کارآفرینان بومی در توسعه بلندمدت اقتصادی نیجریه به چالش می‌کشد. او استدلال می کند که بازرگانان آفریقایی در لاگوس نه تنها جان سالم به در بردند، بلکه مسئول نوآوری های کلیدی در تجارت، ساخت و ساز، کشاورزی و امور مالی بودند که برای درک توسعه اقتصاد نیجریه ضروری است. این کتاب بر اساس یک نمونه بزرگ و معرف است و یک بازه زمانی را پوشش می دهد که ثروت های تجاری را در دو و سه نسل ردیابی می کند. هاپکینز با تکیه بر طیف گسترده ای از منابع نشان می دهد که کارآفرینان بومی بسیار ماجراجوتر از شرکت های خارج از کشور بودند. بازرگانان آفریقایی در لاگوس پیشگام وسایل نقلیه موتوری، چرخ خیاطی، انتشارات، دباغ‌سازی‌ها و انواع جدیدی از تجارت داخلی بودند. آنها صنعت ساخت و ساز را تأسیس کردند که لاگوس را به یک شهر بندری بزرگ تبدیل کرد، برای شروع صنعت کشاورزی کاکائو به داخل کشور نقل مکان کرد و بخش مالی را توسعه داد که هنوز برای اقتصاد نیجریه حیاتی است. آنها همچنین در تغییر مشاغل تک مالکی به شرکت‌های با مسئولیت محدود، ایجاد حقوق مالکیت آزاد و ترویج کار مزدی پیشقدم شدند. به طور خلاصه، هاپکینز استدلال می کند که آنها سرمایه دارانی بودند که نهادهای سرمایه داری را وارد نیجریه کردند. او می نویسد، داستان بازرگانان آفریقایی در نیجریه به ما یادآوری می کند که ساختارهای اقتصادی تا زمانی که توسط اقدامات افراد خلاق متحرک نشده باشند، زندگی خود را ندارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *