“آژنگ نیوز”:استفاده از برس حمام یک مراسم خودمراقبتی باورنکردنی و نیروبخش است که برای قرن ها وجود داشته است. این آیین تحریک پوست با برس حمام در چندین فرهنگ از آیورودا (یک سیستم پزشکی جایگزین با ریشه های تاریخی در شبه قاره هند) گرفته تا مصریان باستان، رومی ها و طب سنتی چین استفاده شده است.

برس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اینجا چند نمونه از برس حمام در تاریخ آورده شده است. مصریان باستان پیشگامان تشریفات زیبایی خارق العاده بودند. گفته می‌شود که آن‌ها از روش برس حمام بدن به هزاران سال قبل استفاده کرده‌اند. لایه برداری با آنزیم های طبیعی شیر ترش برای پوستی نرم و لطیف.

آیورودا سیستم مراقبت بهداشتی جامع ۵۰۰۰ ساله هندنیز از دیگر مروجین برس حمام است. برس حمام آیورودا، به نام گارشانا (با تلفظ gar-shun-uh) برای تحریک گردش خون و جریان خون استفاده می شد. گارشانا به طور سنتی با استفاده از دستکش های ابریشمی خام یا کتانی انجام می شود، اگرچه بسیاری ترجیح می دهند از برس بدن با موهای طبیعی استفاده کنندبرس حمام سنتی چینی از الیاف خشک شده یک میوه کدو به نام کدو ابریشم استفاده می کند که معمولاً به عنوان لوفا شناخته می شود.

از نظر خارجی، لوفا را می توان به تنهایی یا مخلوط با روغن کنجد برای حذف پوست مرده، تحریک گردش خون استفاده کرد و با مریدین های ریه، معده و کبد مرتبط است. یونانیان و رومیان باستان از استریجیل (ابزار برنزی با تیغه خمیده) با روغن زیتون برای از بین بردن کثیفی، عرق و روغن قبل از حمام استفاده می کردند. گفته می‌شود که ارسطو، پزشک معروف باستانی – پدر پزشکی، از طرفداران برس حمام بود. بسیاری از مردم در این دوران بابرس حمام های خود دفن می شدند.

دکتر پااوو آیرولا، متخصص تغذیه فنلاندی و پزشک طبیعی، مسواک زدن خشک معاصر را ۳۰ سال پیش رواج داد. او بر عملکرد آن برای افزایش هضم و پشتیبانی و احیای سیستم های اندام ما تاکید کرد. او اشیایی مانند شن، چوب و سایر مواد خام را برای حمایت از لایه برداری ترکیب کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *