“آژنگ نیوز”:معرفی امن ترین کشورهای جهان همه ساله صورت میگیرد.زیراجمعیت جهان مدام در حال تغییر، رشد و جابجایی از مکانی به مکان دیگر است.

معرفی امن ترین کشورهای جهان همه ساله صورت میگیرد.زیراجمعیت جهان مدام در حال تغییر، رشد و جابجایی از مکانی به مکان دیگر است. با این حال، برخی از دولت ها امنیت اجتماعی و رفاه اجتماعی بهتری را برای شهروندان خود نسبت به سایرین فراهم می کنند. شاخص صلح جهانی امن ترین کشورهای جهان را رتبه بندی می کند که منبع بسیار خوبی برای گردشگران و مهاجران است.

گزارش شاخص صلح جهانی (GPI) یک ارزیابی سالانه است که رفاه جوامع مختلف در سراسر جهان را می سنجد. اطلاعات در مورد چندین شاخص کیفی کلیدی مستقیماً از منابع بسیار معتبر مانند شاخص دموکراسی از واحد اطلاعات اکونومیست (EIU) استخراج می شود. امن ترین کشورهای جهان معمولاً در رده های زیر امتیاز بالایی در شاخص صلح جهانی کسب می کنند.
صلح خارجی یا بیزاری از درگیری های بین المللی، مهم ترین عامل شاخص صلح جهانی است، زیرا نشان می دهد که چگونه یک دولت با عملکرد خوب می تواند از جنگ و سایر اختلافات با کشورهای همسایه اجتناب کند. یک کشور صلح آمیز با ثبات سیاسی نیز درگیری داخلی کمتری با شهروندان خود خواهد داشت. یک دولت-شهر یا ملت ممکن است اعتراضات و سایر اشکال آزادی بیان را تجربه کند، اما تا زمانی که تظاهرات خشونت آمیز یا ناآرامی های مدنی کم باشد، کشور نسبتاً آرام تلقی می شود.

امن ترین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایمنی و امنیت اجتماعی یک محیط امن با ثبات سیاسی، میزان جرم و جنایت پایین و تاکتیک های اجرای قانون موثر را نشان می دهد که تعداد افراد زندانی را کاهش می دهد. آمارهایی که بر فعالیت‌های جنایی، از جمله اقدامات تروریستی، جنایات خشونت‌آمیز و میزان قتل تمرکز می‌کنند، کشورهایی را که با بی‌ثباتی سیاسی دست و پنجه نرم می‌کنند، برجسته می‌کند. هزینه های نظامی جوامع صلح‌آمیز که از درگیری‌های بین‌المللی مستمر اجتناب می‌کنند، معمولاً حداقل بودجه نظامی دارند، زیرا آنها فقط به منابع کافی برای دفاع از کشور خود در برابر تهدیدات خارجی نیاز دارند. هزینه‌های نظامی بالا نشانه‌ای از گسترش استعمار یا افزایش ترس از تلافی برای تنش‌های ژئوپلیتیکی است.

این امتیاز بندی دلیل اصلی این است که بسیاری از قدرت‌های جهانی – مانند ایالات متحده، بریتانیا یا کره جنوبی – امتیاز کلی بسیار پایین‌تری از آنچه ممکن است بر اساس تولید ناخالص داخلی جهانی انتظار داشته باشید دریافت می‌کنند. ۱۰ کشور امن دنیا اگرچه در سال‌های اخیر کاهش شدیدی در صلح جهانی وجود داشته است، بسیاری از کشورها همچنان استاندارد بالایی از صلح و امنیت را حفظ می‌کنند. بر اساس شاخص صلح جهانی، در اینجا لیستی از برخی از امن ترین کشورهای جهان آورده شده است.

۱. ایسلند بر اساس داده های فعلی، ایسلند امن ترین کشور جهان محسوب می شود. این کشور جزیره‌ای در اقیانوس اطلس سابقه طولانی دارد که نمونه درخشان صلح مثبت است. حتی پس از کاهش جزئی بر اساس فعالیت های تروریستی بی سابقه در سال ۲۰۲۲، همچنان امن ترین کشور جهان باقی مانده است.

۲. دانمارک اسکاندیناوی صلح‌آمیزترین منطقه جهان است و دانمارک امن‌ترین کشور در این گروه است. دانمارک نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد و در میان مسافران زن انفرادی مورد علاقه است. شهروندان از درجه بالایی از رفاه اجتماعی و نرخ پایین بیکاری برخوردار هستند.

۳. ایرلند علیرغم تنش‌های مجدد با بریتانیا پس از برگزیت، ایرلند همچنان امنیت و امنیت اجتماعی قوی را برای شهروندان خود به نمایش می‌گذارد و برای گردشگرانی که از حومه‌های آرام جزیره زمرد بازدید می‌کنند، امتیاز بالایی برای ایمنی سفر نشان می‌دهد.

ایرلند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ایرلند

۴. نیوزلند نیوزلند یکی از امن ترین مناطق گردشگری محسوب می شود. به لطف سیستم مراقبت های بهداشتی عالی و نیروی پلیس آموزش دیده، این کشور در صدر فهرست ایمنی و امنیت برای تضمین سلامت شهروندانش و پایین نگه داشتن نرخ جرایم خشن بسیار پایین است.

۵. اتریش این کشور کوهستانی در اروپای مرکزی زمانی محل امپراتوری هابسبورگ بود که چندین کشور اروپایی دیگر را از طریق سیاست های زورمندانه بین قرن های ۱۳ و ۱۶ میلادی کنترل می کرد. با این حال، اتریشی‌ها آن تاریخ را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون از جامعه‌ای با نرخ جرم پایین و استاندارد زندگی بالا برخوردارند.

۶. سنگاپور این کشور در جنوب آسیا به دلیل روند رو به رشد شهروندان فعال و یک سیستم حقوقی شفاف که کمترین میزان جرم و جنایت خشن را در منطقه ترویج می کند، همواره به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای زندگی رتبه بندی می شود. سنگاپور نیز به دلیل دوری از حلقه آتش از بلایای طبیعی نسبتاً محافظت می شود.

ستگاپور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سنگاپور

۷. پرتغال. پرتغال به دلیل استانداردهای بالای ایمنی سفر و حداقل فعالیت مجرمانه در مراکز شهرها (به غیر از جیب بری های گاه و بیگاه) یکی از مناطق مورد علاقه گردشگری است. پرتغال نیز مانند اسپانیا، همسایه اش در شبه جزیره ایبری، به کانونی برای بازنشستگان و مهاجران تبدیل شده است، زیرا فرهنگ بر پایه انسجام اجتماعی و اجتماع بنا شده است.

۸. اسلوونی. اسلوونی یکی دیگر از کشورهای صلح آمیز در شمال اروپا است که نرخ جرم و جنایت بسیار پایینی دارد. میزان قتل آن تقریباً وجود ندارد، و سیستم حقوقی قوی آن تضمین می کند که همه شهروندان محاکمه عادلانه ای دارند.

۹. ژاپن. ژاپن یک رهبر جهانی در پیشرفت تکنولوژی است و بسیاری از گردشگران استدلال می کنند که بازدید از این کشور جزیره ای اغلب مانند سفر به آینده است. “سرزمین خورشید طلوع” نیز یکی از شادترین کشورهای جهان است، با رژیم های غذایی “منطقه آبی”، جوامع قوی و جمعیت محترمی که به قانون و مسئولیت مدنی اعتقاد دارند.

۱۰. سوئیس این ملت آلپ یکی از امن ترین کشورهای جهان است و همیشه نماد بی طرفی بوده است. در طول تاریخ، سوئیس از بی ثباتی سیاسی بقیه اروپا اجتناب کرده و از منطقه صلح آمیز خود در برابر تهدیدات خارجی محافظت می کند. کمتر کشوری از نظر صلح و امنیت چنین سابقه چشمگیری داشته باشد.

سوییس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سوئیس

راز صلح سوئیس

سوئیس از زمان پیدایش خود یکی از امن ترین کشورهای جهان بوده است، اما ممکن است تا زمانی که در تاریخ این کشور کاوش نکنید، دلایل آن چندان واضح نباشد. البته کوه‌های آلپ مانع طبیعی قدرتمندی بود که از شهروندان در برابر متجاوزان محافظت می‌کرد، اما بیشتر امنیت کشور به دلیل جنگجویان سوئیسی بود که از خشن‌ترین جنگجویان جهان بودند. مزدوران سوئیسی بزرگترین صادرات این کشور در طول تاریخ آن بودند، و این سربازان اجیر شده تقریباً در هر درگیری بزرگ اروپایی به کار گرفته می شدند. نیاز به مزدوران سوئیسی این اطمینان را ایجاد کرد که هرگز توسط هیچ یک از طرفین جنگ مورد حمله قرار نخواهند گرفت، و از آنجایی که سوئیس خدماتی را برای هر دو طرف ارائه می کرد، آنها ثروت عظیمی به دست آوردند. هنوز هم می توانید نگهبانان سوئیسی را در شهر واتیکان ببینید که از پاپ کاتولیک و روحانیون محافظت می کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *