“آژنگ نیوز”: تبدیل اسکله ساخت ناپلئون به استخر شنا ،یک اقدام کنجکاوی برانگیز است.در بندرآنتورپ یک اسکله قدیمی ساخته شده توسط ناپلئون را به استخر شنا تبدیل می کند. اما،نگرانی هایی در مورد تمیزی آب در آنجا وجود دارد.در طی این هفته، آنتورپ امکان شنا در یکی از اسکله های بندر رودخانه خود به نام Bonapartedok را می دهد. این اسکله مربع شکل به یک استخر بزرگ تبدیل می شود که به دو قسمت تقسیم می شود .

با این حال، بخشی از مردم نگران این هستند که آب موجود در  به اندازه کافی تمیز نیست و بنابراین برای این هدف تفریحی مناسب نیست. آنچه در مورد منطقه مورد نظر کنجکاوی برانگیز است این است که انتخاب نام آن تصادفی نیست. ساخت آن در واقع توسط ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۱۱میلادی سفارش داده شد. بارت دی وور، شهردار آنتورپ، میگوید: «اکنون می توان برای اولین بار در ۲۰۰ سال گذشته در آنجا شنا کرد. منطقی است که در طول قرن ها هیچ کس در آنجا شنا نکرده باشد، زیرا این مرکز برای استقبال از کشتی ها طراحی شده است. با این حال، در طول سال ها، هدف اصلی آن از بین رفت و بدون استفاده ماند. این داستان شباهت‌های وهم‌آوری را با شهر دیگری ترسیم می‌کند – پاریس – که برای تمیز کردن رودخانه‌اش سخت کار کرده است تا آن را برای شنا در طول رویدادهای المپیک و پس از آن مناسب کند. شاید در میان شهرهای اروپایی روند جدیدی برای احیای فضاهای آبی وجود داشته باشد تا در طول موج های گرما که به طور فزاینده ای متداول می شود، آرامشی برای ساکنانشان فراهم شود. همانطور که اغلب در شهرهای بزرگ اتفاق می افتد، اما فضاهای بزرگ بدون استفاده، چه زمینی و چه در آب، دفع زباله را جذب می کنند.

اسکله باپارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دو سال پیش، هنگامی که ایده تبدیل Bonapartedok به یک استخر شنا برای اولین بار مطرح شد، منطقاً تصمیم گرفته شد که ابتدا تأسیسات تمیز شود. یک شرکت تخصصی که به درخواست بندر آنتورپ از زباله های موجود در اسکله نقشه برداری می کرد، توضیح می دهد: “ما ابتدا با پهپاد زیر آب را اسکن کردیم.” این پهپاد دارای یک دوربین و یک سونار است. این سونار می تواند عمق ۴۰ متری را اسکن کند و به این ترتیب ما می توانیم تمام اشیایی را که در پایین اسکله بناپارت قرار دارند، ببینیم. سپس غواصان وظیفه داشتند هر چیزی را که در آب کشف می شد جمع آوری کنند. در میان آنها یک اسکوتر برقی، یک دوچرخه، یک دکل قایق ۵ متری و همچنین یک کالسکه و حتی پوشک کثیف وجود داشت. این شهر در سال های اخیر تلاش هایی را برای تمیزتر کردن آب اسکله انجام داده است. کیفیت آب در اسکله به طور دائم توسط بندر شهر کنترل می شود. پیتر واترز  توضیح می‌دهد: «در اواخر این هفته، کیفیت آب دوباره اندازه‌گیری می‌شود، و این باید نشان دهد که آیا آب هنوز به اندازه‌ای تمیز است که شنا را ممکن کند یا خیر». علاوه بر این، یک آزمایشگاه معتبر بنا به درخواست آژانس محیط زیست فلاندری، یک نمونه اضافی می گیرد. اما حتی شرکتی که بندر را تمیز کرده است تعجب می کند که آیا این کافی است زیرا قطعات فلزی موجود در آب زنگ می زند و زنگ به پایین اسکله می ریزد که تا به حال باقی مانده است. شهر مدعی است که این ابتکار آزمایشی با هدف تبدیل فضای بیشتر به مناطق قابل شنا در آینده خواهد بود. Bonapartedok می تواند ۱۰۰ شناگر را در یک زمان در خود جای دهد. شنا رایگان است اما کودکان زیر ۱۲سال مجاز نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *