“آژنگ نیوز”:باب هوپ،هنرپیشه و کمدین آمریکایی متولد بریتانیا، که به خاطر سریع تعریف کردن جوک ها و تک جمله های کمدی ها معروف بود، در چنین روزی در سال ۲۰۰۳در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت.

لزلی تاونز مشهور به “باب” هوپ (زاده ۲۹ مه ۱۹۰۳ )یک کمدین، هنرپیشه، مجری و تهیه کننده آمریکایی متولد بریتانیا بود که تقریباً ۸۰ سال فعالیت داشت و دستاوردهایی در زمینه های سینما، رادیو ، تلویزیون و نمایشهای منطقه ای داشت. او در بیش از ۷۰ فیلم کوتاه و بلند ظاهر شد و در ۵۴ فیلم سینمایی فیلم بازی کرد.

هوپ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او زندگی خود را در آن سوی اقیانوس اطلس آغاز کرد. هوپ اولین سال های زندگی خود را در انگلستان گذراند، جایی که پدرش به عنوان سنگ تراشی کار می کرد. در سال ۱۹۰۷، هوپ به ایالات متحده رفت و خانواده اش در کلیولند، اوهایو ساکن شدند. خانواده پرجمعیت او که شامل شش برادرش می‌شد، در سال‌های جوان‌تر هوپ با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، بنابراین هوپ در جوانی برای کمک به کاهش فشار مالی والدینش در مشاغل مختلفی از نوشابه‌فروشی گرفته تا فروشنده کفش مشغول شد.

در اوایل دهه ۱۹۳۰، هوپ برای بازی در نمایشخای موزیکال برادوی روبرتا، که هوش سریع و زمان بندی کمیک عالی او را به نمایش گذاشت،حضور یافت و توجه گسترده ای را به خود جلب کرد. در همین زمان، هوپ با دولورس رید خواننده آشنا شد. این زوج در سال ۱۹۳۴ ازدواج کردند. او دوباره استعداد کمدی خود را در قیلم حماقت های زیگفلد در سال ۱۹۳۶ نشان داد. بعداً در همان سال، هوپ در قرمز، داغ و آبی با اتل مرمن و جیمی دورانته نقش اصلی را ایفا کرد که او را بیشتر به شهرت رساند.

هوپ۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در طول جنگ جهانی دوم، هوپ به طور منظم برای سرگرمی سربازان آمریکایی از حرفه خود در سینما و تلویزیون استفاده می‌کرد. او کار خود را با یک برنامه رادیویی که در سال ۱۹۴۱ در پایگاه هوایی کالیفرنیا اجرا کرد آغاز کرد. دو سال بعد، هوپ با اجراکنندگان سازمان خدمات متحد (که نمایشهای کمدی اجرا میکرد) سفر کرد تا خنده را برای پرسنل نظامی در خارج از کشور، از جمله سربازان متوقف شده در اروپا، بیاورد. سال بعد نیز به جبهه اقیانوس آرام رفت. در سال ۱۹۴۴، هوپ در مورد تجربیات جنگی خود در کتاب I Never Left Home نوشت. در حالی که او و همسرش دولورس چهار فرزند داشتند، بسیاری اززمانهای کریسمس خود را با سربازان گذراندند. ویتنام یکی از مکررترین ایستگاه های تعطیلات او بود که ۹ بار در طول جنگ ویتنام از این کشور دیدن کرد. هوپ تا اوایل دهه ۱۹۸۰ از تلاش های خود در سازمان خدمات متحد فاصله گرفت.

هوپ۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او ماموریت کمدی خود را با سفر به لبنان در سال ۱۹۸۳ از سر گرفت. در اوایل دهه ۱۹۹۰، هوپ برای تشویق سربازانی که در جنگ اول خلیج فارس شرکت داشتند به عربستان سعودی رفت. او برای تقویت روحیه و ایجاد امید به نمایندگی از سربازان و زنان کشور به سراسر جهان سفر کرد و برای تلاش های بشردوستانه خود جوایز متعددی دریافت کرد. نام او حتی در کشتی ها و هواپیماها نیز قرار می گرفت. با این حال، شاید بزرگترین افتخار در سال ۱۹۹۷بود، زمانی که کنگره تصویب کرد که هوپ را به خاطر حسن نیت خود از جانب سربازان آمریکایی، به یک کهنه سرباز افتخاری در خدمت ارتش ایالات متحده تبدیل کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *