“آژنگ نیوز”:مشکل المپیک پاریس با موشها!چگونه حل می شود؟پاریس قصد دارد موش هایش را قبل از المپیک پنهان کند. البته این به معنای نابودی آنها نیست تا فعالان حیوانات راحت باشند .میزبانی رویدادی در مقیاس بزرگ مانند بازی های المپیک مطمئناً مایه غرور و افتخار برای هر شهری است که به اندازه کافی خوش شانس است که این افتخار را به دست آورد.

با این حال، می‌تواند منبع بالقوه‌ای برای خجالت باشد – مثلاً به برخورد با موش‌ها در خیابان‌های پاریس پر زرق و برق فکر کنید. واقعیت این است که مانند بسیاری از کلان شهرهای بزرگ، پایتخت فرانسه نیز به دلیل داشتن سیستم فاضلاب بزرگ و بسیار قدیمی، از این قاعده مستثنی نیست، زیرا خانه جمعیت فراوان موش‌های صحرایی است. با این حال، موش‌های داخل فاضلاب تا زمانی که آنجا می‌مانند خوب هستند، این همان کاری است که مقامات پاریس مشغول هستند تا مطمئن شوند که حداقل در زمانی که دنیا از آن شهر بازدید می‌کند، انجام می‌دهند.

la - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آن کلر بوکس، معاون شهردار، که مسئولیت سلامت عمومی را بر عهده دارد، در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: تمام مکان های المپیک و مناطق جشن قبل از بازی ها (برای موش ها) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. با این حال، مسئولان سریعاً خاطرنشان می کنند که هدف آنها از بین بردن موش ها نیست. این موجودات به نوعی بخشی از یک اکوسیستم بزرگ شهری هستند، اما باز هم تا زمانی که از چشم انسان و در فاضلاب دور باشند. مقامات حتی استدلال می کنند که موش ها در آنجا حتی سودمند هستند زیرا در روند تاریخ شهری آنها رشد کرده اند تا با ایفای نقش به عنوان کمکی در مدیریت پسماند شهری با شهرها رابطه همزیستی داشته باشند. هدف آنها تمیز کردن عمیق برای استقبال از بازدیدکنندگان بین المللی است و این آخرین بیانیه تا حدودی بحث برانگیز است، اما ثابت شده حداقل موش ها ناقلان انگل های مختلف هستند که سلامت انسان را تهدید می کنند. به هر حال، بنا به اعلام آکادمی ملی پزشکی، پاریس با نسبت ‍۱.۵ تا ۱.۷۵ موش به ازای هر ساکن، در میان ۱۰ شهر آلوده جهان قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، پارک پشت برج ایفل، جایی که قرار است والیبال ساحلی در آن برگزار شود، و باغ های لوور، جایی که مشعل المپیک در آن قرار است بسوزد، مکان های پیک نیک محبوبی هستند – و قبلاً نیز پر از موش ها بودند. کاری که مقامات پاریس انجام می دهند انجام یک نظافت عمیق است، همان کاری که شما در زمانی که منتظر مهمانان در خانه خود هستید، انجام می دهید. این شامل حذف باقی مانده مواد غذایی در فضاهای عمومی، اطمینان از بسته شدن و خالی شدن مناسب سطل های زباله و عدم پراکنده شدن زباله در اطراف است. همچنین، برای بستن نقاط خروجی فاضلاب در اطراف سایت ها کار شد.آنها امیدوارند این کار انجام شود و هیچ جونده‌ای در جریان پخش زنده رویدادهای ورزشی در پاریس دیده نشود!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *