“آژنگ نیوز”: “نوزاد لوله آزمایش”بدنیا آمد. او اولین انسانی بود که مادرش با استفاده از لقاح آزمایشگاهی آبستن شد، اوبه نام لوئیز براون،در چنین روزی در سال ۱۹۷۸ میلادی در انگلستان متولد شد.این زن انگلیسی اولین انسانی است که پس از لقاح توسط آزمایش لقاح آزمایشگاهی (IVF) به دنیا آمد. تولد او، به دنبال روشی که در بریتانیا پیشگام بود، در میان “قابل توجه ترین پیشرفت های پزشکی قرن بیستم” ستایش شده است.

رابرت ادواردز لوییز براون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حقیقت پس از تلاش‌های متعدد برای بارور کردن مادرش، لسلی براون، رابرت ادواردز، محقق پزشکی بریتانیایی و پاتریک استپتو، متخصص زنان بریتانیایی، قبل از کاشت جنین دو و نیم روزه، سعی کردند تخم‌های او را در ظرف پتری بارور کنند. لوئیز براون که مطبوعات او را “نوزاد لوله آزمایش” می نامند، نه تنها در دوران بارداری و پس از تولد موفقیت آمیز خود، بلکه سال ها بعد مورد توجه مداوم رسانه ها قرار گرفت. سهمی از جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۲۰۱۰ به ادواردز به دلیل کارش در توسعه تکنیک IVF تعلق گرفت.

لوییز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از تولد براون، IVF به عنوان یک معجزه پزشکی مورد ستایش قرار گرفت، اگرچه مسائل اخلاقی و پزشکی را نیز مطرح کرد، به ویژه در مورد تخریب جنین های استفاده نشده.

لوییز۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با وجود این، این تکنیک به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و طی چهار دهه آینده IVF و سایر فناوری های کمک باروری (ARTs) بیش از هشت میلیون نوزاد در سراسر جهان تولید کردند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *