“آژنگ نیوز”:تولید «علف طلایی»در کشور برزیل به اقتصاد این کشور کمک شایانی میکند.این صنایع دستی ساخته شده با نام اصلی کاپیم دورادو، که نام پرتغالی آن به معنای «علف طلایی» است، مانند یک افسانه می درخشد. صنعتگران در سرادو برزیل برای بافتن«علف طلایی» همه چیز از کلاه و سبدهای درخشان گرفته تا جواهرات درخشان و آفتابی استفاده می کنند. کاپیم دورادو علیرغم ظاهر طلایی‌اش یک نام اشتباه است: زیراطلا نیست و علف هم نیست.

علف طلایی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

“علف طلایی” در واقع ساقه های بلند یک گل کوچک صحرایی است که به عنوان سمپر ویوا نیزشناخته می شود. این گیاه در اثر خاک غنی از آلومینیوم که در آن رشد می کند برق می زند، این گیاه بیشتر سال را به صورت گل سرخ کوچکی از برگ ها که در نزدیکی زمین غوطه ور شده و در زیر سایبانی از علف های بلندتر پنهان شده، می گذراند. اما در ماه جولای – بهار در سرادو – ساقه گل تا ارتفاع ۶۰سانتی‌متر رشد میکند ، شکوفا می‌شود، بذر می‌سازد و خشک می‌شود؛ تا درخشش بالایی در آفتاب داشته باشد. تا سپتامبر، در میان علف‌های دیگر ارتفاع این گل بیشترمی‌شود و می‌درخشد تا زمانی که چشم کسی را جلب کند.

اگرچه علف طلایی در سرتاسر سرادو رشد می کند، اما شاید بهترین منطقه جالاپائو است، جایی که جامعه موم بوکا نزدیک به یک قرن است که آن را برداشت کرده است. پرورش گیاه وحشی شامل سوزاندن منظم کنترل شده است که تاج چمن انبوه شلوغ را باز میکند تا نور خورشید بتواند به گل سرخ برسد. این گیاه که در علفزارهای مرطوب رشد می‌کند، نقش خود را با به دام انداختن هوای مرطوب بین چین‌های برگ‌هایش انجام می‌دهد که شانس زنده ماندن آن را در هنگام آتش‌سوزی افزایش می‌دهد.

عاف 2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جامعه مومبوکا در جالاپائو هنگام برداشت محصول ،سنت جدیدی را آغاز کرده است.یعنی با برگزاری جشنواره ای فصل برداشت را آغاز می کند. در طول مراسم Festa da Colheita do Capim Dourado، مردم برای سه روز خوردن غذا، گفتگو، موسیقی و تظاهرات گرد هم می آیند تا از آخرین روش هایی که تولید کنندگان این ماده محبوب آگاه شوند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *