“آژنگ نیوز”:آملیا ارهارت، یکی از مشهورترین هوانوردان جهان و اولین زنی که به تنهایی از اقیانوس اطلس عبور کرد، در آچیسون، کانزاس در چنین روزی در سال ۱۸۹۷ میلادی به دنیا آمد.ارهارت علاوه بر شاهکارهای خلبانی اش، به دلیل تشویق زنان به رد هنجارهای اجتماعی محدود و دنبال کردن فرصت های مختلف، به ویژه در زمینه هوانوردی، شهرت داشت.

ارهارت ،پدرش وکیل راه آهن بود و مادرش از خانواده ای مرفه بود. ارهارت زمانی که هنوز کودک بود، طبیعتی ماجراجو و مستقل از خود نشان داد که بعداً به خاطر آن شناخته شد. پس از مرگ پدربزرگ و مادربزرگش، خانواده در میان اعتیاد پدرش به الکل دچار مشکل مالی شدند. ارهارت‌ها اغلب نقل مکان می‌کردند، و او دبیرستان را در شیکاگو در سال ۱۹۱۶ به پایان رساند. با این حال، آملیا در دیدار با خواهرش در کانادا به مراقبت از سربازان مجروح در جنگ جهانی اول علاقه مند شد. در سال ۱۹۱۸ او کالج را ترک کرد و به عنوان دستیار پرستار در تورنتو مشغول شد.

ارهارت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از پایان جنگ جهانی اول، ارهارت در برنامه پیش پزشکی دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ثبت نام کرد. با این حال، در سال ۱۹۲۰، والدینش از او درخواست کردند که با آنها در کالیفرنیا زندگی کند و باعث شد که تحصیلاتش را رها کند. ارهارت در طول اقامتش در کالیفرنیا در سال ۱۹۲۰ اولین هواپیمای سواری خود را انجام داد که علاقه او به پرواز را برانگیخت و او را به سمت آموزش پرواز سوق داد. در سال ۱۹۲۱، او اولین هواپیمای خود را به نام Kinner Airster خریداری کرد و دو سال بعد گواهینامه خلبانی خود را گرفت. در اواسط دهه ۱۹۲۰، ارهارت به ماساچوست نقل مکان کرد و به عنوان یک مددکار اجتماعی در خانه دنیسون، خانه مهاجران در بوستون، کار کرد. او در این مدت به دنبال علاقه خود به هوانوردی بود. در اواخر دهه ۱۹۲۰، مروجین به دنبال یک خلبان زن برای پرواز بر فراز اقیانوس اطلس بودند و ارهارت برای پرواز در آوریل ۱۹۲۸ انتخاب شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *