“آژنگ نیوز”:جیمز گارنر بازیگر آمریکایی که شاید بیشتر به خاطر بازی در سریال های تلویزیونی ماوریک و کارآگاه راکفورد و شناخته شده بود، در چنین روزی در سال ۲۰۱۴سن ۸۶ سالگی درگذشت.این هنرپیشه آمریکایی به‌خاطر به تصویر کشیدن شخصیت‌های خوش اخلاق و قهرمان‌های بی‌ادعا مورد توجه قرار گرفت.

گارنر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گارنر پس از خدمت در ارتش ایالات متحده در طول جنگ کره، حرفه بازیگری را دنبال کرد. او قبل از اینکه اولین فیلمش را در سال ۱۹۵۶ بسازد، چندین آگهی تلویزیونی ساخت و در فیلم «به سوی ناشناخته» اثر مروین لیروی و کمدی «دختری که پشت سر گذاشت» ظاهر شد. در سال ۱۹۵۷ در درام جنگی سایونارا مقابل مارلون براندو بازی کرد.

در آن سال گارنر همچنین بازی برت ماوریک قمارباز را در سریال تلویزیونی ماوریک آغاز کرد. حضور او در فیلمهای وسترن که به خاطر طنزش مورد توجه قرار گرفت، بسیار محبوب بود و توجه ملی گارنر را به خود جلب کرد. با این حال، اختلاف با استودیو منجر به ترک ماوریک در سال ۱۹۶۰ شد. گارنر به عنوان یک بازیگر مورد توجه باقی ماند و فیلم بعدی او شامل فرار بزرگ (۱۹۶۳) بود که استیو مک کوئین در آن بازی میکرد.

در سال ۱۹۷۴ گارنر یک سریال تلویزیونی موفق با نام کارآگاه راکفورد داشت که در آن نقش یک بازرس خصوصی راحت را بازی می کرد. او در سال ۱۹۷۷ نامزدی جایزه امی متعددی را برای حضور در این سریال دریافت کرد. سریال همزمان هم در ایران(۱۳۵۴) از شبکه اول تلویزیون ملی ایران هر هفته پخش میشد. این سریال در سال ۱۹۸۰ به پایان رسید، گارنرتا حدی به دلیل جراحاتی که در اجرای بدلکاری های خود متحمل شددیگر امکان حضور در سریال را نداشت. با این حال، او این نقش را در فیلم های تلویزیونی متعددی بعدا بازی کرد.فیلم سینمایی دفترچه یادداشت (۲۰۰۴)،آخرین حضور او در سینما بود.

گارنر۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اویکی از محبوب ترین و معتبرترین بازیگران تاریخ تلویزیون باقی ماند. شاید موفقیت او ربطی به اصرار او برای نگاه کردن به بازیگری به عنوان یک شغل داشته باشد، نه اینکه به دنبال سلبریتی بودن باشد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *