“آژنگ نیوز”:جاروبرقی روباتیک در ابتدا یک ایده احمقانه بود!اماامروزه کسی فکر نمی کنند جاروبرقی رباتیک iRobot بسیار احمقانه است. اما زمانی که برای اولین بار Roomba وارد بازار شد، برخی از مردم خندیدند. این وسیله یک دیسک رباتیک بود که به اطراف می چرخید، به اشیا برخورد می کرد و البته کمی هم زمین را جاروبرقی می کشید، بنابر این با تصویر یک پیشرفت تکنولوژیک مطابقت نداشت.

رومبا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما Roomba که به اطراف خانه برخورد میکرد با تکمیل تکنولوژی با موفقیت روبرو شده است. مهندسین پشت iRobot پیشینه چشمگیری در کاربردی کردن اختراعاتشان دارند. آنها روبات هایی را برای اکتشافات فضایی و پروژه های دفاعی توسعه داده اند. تولیدات آنها جان انسان ها را نجات داده و علم را پیشرفت داده است. واضح است که مهندسان iRobot روباتیک خود را می دانند. این شرکت Roomba را در سال ۲۰۰۲ راه اندازی کرد. این ربات مورد توجه بسیاری از مطبوعات قرار گرفت.

امروزه، iRobot ربات های دیگری را برای کمک به نظافت خانه ها ارائه می دهد، از جمله ربات Scooba که کف را تمیز می کند و ربات Looj که ناودان ها را تمیز می کند. این ربات ها با انجام کارهای تمیز کردن روتین به صاحبان کمک می کنند در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنند. البته آنها هیچ احساسی ندارند، بنابراین اگر بخواهید مثل اولین مدل تولید شده از آنها ؛همچنان به آنها بخندید اشکالی ندارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *