“آژنگ نیوز”:جین آستن، رمان‌نویس انگلیسی، که آثار کلاسیکی چون حس و احساس (۱۸۱۱) و غرور و تعصب (۱۸۱۳) را نوشت، در سن ۴۱ سالگی درچنین روزی در سال ۱۸۱۷میلادی در وینچستر، همپشایر درگذشت.این نویسنده انگلیسی از طریق ثبت رفتارش با مردم عادی در زندگی روزمره،و درج آن در داستانهایش شخصیت کاملاً مدرن خود را در رمان تصویر کرد. حلقه خانوادگی پر جنب و جوش و محبت جین آستن زمینه تحریک کننده ای را برای نوشتن او فراهم کرد. علاوه بر این، تجربه او بسیار فراتر از دانشگاه استیونتون توسط شبکه گسترده ای از روابط خونی و دوستی منتقل شد. دنیای اعیان زمین خوار و خردسالان همبازی و روحانیون روستایی،در دهکده، محله و شهر روستایی، با بازدیدهای گهگاهی از باث و لندن ؛همگی نکاتی بود که او قرار بود از آن در تنظیمات داستانها، شخصیت ها و موضوعات مختلف در تدوین رمانهایش استفاده کند.

جین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در طول زمان زندگی خود چهار رمان منتشر کرد: حس و احساس (۱۸۱۱)، غرور و تعصب (۱۸۱۳)، منسفیلد پارک (۱۸۱۴) و اما (۱۸۱۵).دو رمان او نیز پس از مرگش در سال ۱۸۱۸ میلادی منتشر شد. او زندگی طبقه متوسط ​​انگلیسی را در اوایل قرن نوزدهم به وضوح به تصویر کشید. رمان‌های او رمان‌های آداب و رسوم دوران را تعریف می‌کردند، اما آنها همچنین به کلاسیک‌های جاودانه تبدیل شدند که بیش از دو قرن پس از مرگ او موفقیت‌های منتقدانه و محبوب باقی ماندند. این آثار نشان دهنده میراث ماندگار اوست.

همچنین داستان های جاودانه او علاوه بر ترجمه به چندین زبان برای عبور از مرزهای فرهنگی، به مجموعه ای از فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و اقتباس های مدرن تبدیل شده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *