“آژنگ نیوز”:کتابخانه ملی فرانسه در پاریس، فرانسه یک کتابخانه عظیم و دارای یکی ازبزرگترین مجموعه کتاب در جهان ودارای یکی از باشکوه‌ترین و مشهورترین مجموعه‌های چاپی در جهان است. همچنین مکانی شگفت‌انگیز از نظر نقشه‌ و ساخت و محصول دوران پس ازرنسانس فرانسه است. دانشنامه فرانسه منشأ آن را تا سال ۱۳۶۸میلادی که توسط چارلز پنجم تأسیس شد، ردیابی می کند.

فرانسه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علیرغم اینکه محموعه کتابهای آن چندین بار جابجا شد و بخش هایی از مجموعه این کتابخانه نیز در مکانهای پراکنده بود، تا اواخر دهه ۱۸۰۰ بزرگترین کتابخانه جهان باقی ماند. این امکانات در دوران مدرن بازسازی و گسترش یافته و در سراسر آن بازسازی شده است و همچنان یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان با بیش از ده میلیون عنوان باقی مانده است.

این کتابخانه حاوی کتاب هایی در زمینه هنر، حقوق، اقتصاد، زبان و ادبیات، علم و فناوری، علوم انسانی، فلسفه و غیره است. این کتابخانه همچنین مجموعه های متعددی از دوران باستان از جمله بیش از ۵۰۰۰ نسخه خطی یونانی را در خود جای داده است. این کتابخانه همچنین دارای مجموعه گسترده ای از سکه های عتیقه از جمله یونانی، رومی و فرانسوی است. به همین جهت بازدیدکنندگان برای کمی گردشگری تاریخی و همچنین بررسی کتاب ها در کتابخانه حضور می یابند.

فرانسه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یکی از محبوب ترین جاذبه های نمایش داده شده، کره های لویی چهاردهم است. آنها تا زمان انقلاب فرانسه در ورسای نگهداری می شدند و پس از آن از جایی به جای دیگر نقل مکان کردند و سرانجام برای همیشه در کتابخانه ملی فرانسه تثبیت شدند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *