“آژنگ نیوز”:رژیم های لاغری در طول تاریخ همواره رواج داشته اند. در اوایل دهه ی ۱۹۰۰، برای لاغر کردن خود از انگل استفاده می کردند. در این شیوه کسانی که به دنبال کاهش وزن بودند قرص های حاوی کیست های کرم نواری مصرف می کردند. تصور بر این بود که کرم های نواری در روده ها رشد می کنند و با جذب مواد غذایی باعث کاهش وزن می شوند. بعد از پایین آمدن وزن، به فرد قرص ضد انگل داده می شد تا کرم های نواری درون بدنش از بین بروند.

لاغری با انگل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در عالم واقعیت رژیم غذایی کرم نواری همان عفونت کرم نواری است که فوق العاده خطرناک است و می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر داشته باشد.با این حال تبلیغات مردم را گیج کرده بود.

اما ریشه علاقه به لاغری با استفاده از روشهای دیوانه بار قدمت بیشتری داشت .درعصر ویکتوریا، تقریباً بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۹۰۰، به دلیل استانداردهای زیبایی عجیب و غریب و رازهای عجیب‌تر برای ملاقات با آنها بدنام است. ایده آل آن زمان از کسانی که به دلیل مصرف مبتلا شده بودند – یعنی سل – الگوبرداری شد. پوست رنگ پریده، چشم های گشاد شده، گونه های گلگون، لب های زرشکی و هیکلی ضعیف و شکننده. از قورت دادن آمونیاک گرفته تا حمام کردن در آرسنیک – که آنها می‌دانستند سمی است – تا استفاده از کرست‌های شکل‌دهی در جستجوی کمر ۱۶ اینچی “عالی”، هیچ محدودیتی برای کاری که ویکتوریایی‌های مد روز انجام می‌دهند وجود نداشت.

لاغری۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری از این شیوه ها، خوشبختانه، از مد افتاده اند. با این حال، یک ایده رژیم غذایی وحشتناک برا ی لاغر شدن با مدلهای دیگر میتواند جای ایده های قبلی را بگیرد!

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *