“آژنگ نیوز”اولین رستوران خورشیدی در اروپا در مارسی افتتاح شد . Le Présage که ادعا می کند اولین رستوران کاملا خورشیدی در اروپا است، درهای خود را در ۱۸ ژوئن در منطقه Chutes-Lavie مارسی باز کرد. ویژگی متمایز در مورد این مؤسسه این است که اشعه های خورشید را از طریق اجاق های خورشیدی با طراحی خاص خود که به نوعی شبیه به دیش های ماهواره ای هستند، جذب می کند.

رستوران 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک دهه تمام طول کشید تا مفهوم رستوران کاملا خورشیدی با موفقیت توسعه یابد. انرژی آشپزخانه آن از انرژی خورشید گرفته شده از طریق دو ظرف بزرگ سهموی که پرتوهای آن به سمت اجاق های آشپزخانه هدایت می شود، تامین می شود. غذای خورشیدی Le Présage (که نام آن به عنوان The Omen شناخته می شود، از دوشنبه تا جمعه فقط در وقت ناهار (۱۱:۳۰-۱۴:۰۰) باز است.

یک دیوار کم ارتفاع در داخل ساختمان، درست در پشت پنجره‌های بزرگ، تا حدودی از خاک بازیابی شده از محل ساخته شده است و برای ذخیره گرمای پرتوهای خورشید استفاده می‌شود. Le Présage از هر چیزی که می تواند برای سازگاری با محیط زیست تا حد امکان استفاده می کند و با سهامداران محلی همکاری می کند. مطابق با مفهوم سنتی فضای رستوران باز است، اما همچنین باغ خود را با برنامه هایی برای شروع رشد گیاهان و برخی سبزیجات دارد که بیشتر با روندهای مدرن “محلی گرایی” مطابقت دارد. با این حال، باغ تنها در پاییز شروع به ئذیرش میهمان می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *