“آژنگ نیوز”:اولین شماره وال استریت ژورنال توسط روزنامه نگار چارلز هنری داو در چنین روزی در سال ۱۸۸۹ میلادی منتشر شد.

چارلز هنری داو یک روزنامه نگار آمریکایی بود که یکی از بنیانگذاران Dow Jones & Company، همچنین یک سرویس اخبار مالی، و روزنامه وال استریت ژورنال بود.مشارکت های اولیه او شامل جمع آوری اطلاعات در سال ۱۸۸۴ و تعیین اولین میانگین قیمت سهام منتخب ایالات متحده است که با تغییراتی به آنچه به عنوان میانگین های داو جونز شناخته می شود، تبدیل شد.

wsj - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وال استریت ژورنال ، اساساً برای پوشش اخبار تجاری و مالی تأسیس شد. دقت روزنامه در ج اخبار و گستردگی و جزئیات پوشش آن باعث احترام و موفقیت آن از همان ابتدا شد. از زمان تأسیس تا اوایل رکود بزرگ، مجله به ندرت از اخبار تجاری و اقتصادی فراتر رفت.اما به تدریج، شروع به انتشار مقالات ویژه گاه به گاه در مورد موضوعات مختلف دیگر کرد. پس از جنگ جهانی دوم، این روند افزایش یافت و در دهه ۱۹۶۰ مجله به طور مرتب دو مقاله ویژه را در صفحه اول منتشر می کرد که فقط گهگاه به موضوعات تجاری و سپس به روشی عجیب و غریب یه انتشار اخبارسرگرم کننده می پرداخت.

وال استریت ژورنال،در شهر نیویورک ویرایش شده و در سراسر ایالات متحده فروخته می شود. سایر نسخه های روزانه عبارتند از: آسیایی وال استریت ژورنال، ویرایش شده در هنگ کنگ، و وال استریت ژورنال اروپا، ویرایش شده در بروکسل.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *