“آژنگ نیوز”:کتاب فروشی شکسپیر و شرکت پاریس، یک هتل مخصوص علاقه مندان به کتاب است.در کشورفرانسه این کتابفروشی نمادین پاریسی به عنوان «هتل تامبل‌وید» برای نویسندگان دوره‌گرد عمل می‌کند.در سال ۱۹۵۱میلادی، یک آمریکایی عجیب و غریب به نام جورج ویتمن کتابفروشی را با امید ایجاد یک مرکز ادبی در قلب پاریس افتتاح کرد. ویتمن، یک کمونیست پرشور، تصمیم گرفت از همه نویسندگانی که به مکانی برای اقامت در پاریس نیاز دارند، به عنوان مهمان شخصی خود در کتابفروشی استقبال کند.شعار کتابفروشی که بر روی درب داخلی نقاشی شده است، «با غریبه ها مهربان باش تا مبادا فرشته های مبدل باشند»، استقبالی دوست داشتنی برای همه کسانی که دلشان با کتاب است.

شکسپیر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

الزامات پذیرش در این هتل -کتاب!ساده است. این مهمانان – که ویتمن آنها را “Tumbleweeds” لقب داده است، باید یک بیوگرافی بنویسند و یک یا دو ساعت در روز در کتابفروشی کمک کنند. شکسپیر و شرکت با ۱۳ تخت پنهان شده به عنوان قفسه کتاب در طول روز، به یک مدینه فاضله برای مسافر علاقه مند به کتاب و سرگردان تبدیل شده است که به دنبال مکانی برای اقامت در پاریس است. ویتمن این کتابفروشی را “یک مدینه فاضله سوسیالیستی که خود را به عنوان یک کتابفروشی در می آورد” می نامد. این مغازه در ابتدا Le Mistral نام داشت، اما در چهارصدمین سالگرد تولد ویلیام شکسپیر در سال ۱۹۶۴، ویتمن نام آن را Shakespeare and Company تغییر داد. این نام ادای احترام به بارد و همچنین کتابفروشی افسانه‌ای به همین نام است که متعلق به سیلویا بیچ بود و ارنست همینگوی، اف. اسکات فیتزجرالد، جیمز جویس و نویسندگان دیگر در آن رفت و آمد داشتند. شکسپیر و کمپانی اصلی در خیابان اودئون در طول جنگ جهانی دوم بسته شد، اما مغازه را ویتمن نگهداری کرد. امروز، بیش از ۵۰ سال بعد، دختر ویتمن، سیلویا – که به افتخار سیلویا بیچ نیز نامگذاری شده است – مدیریت روزانه فروشگاه را بر عهده گرفته است، اما سنت تامبل وید همچنان ادامه دارد و حدود ۴۰هزار نفر در آن خوابیده اند.

شکسپیر۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در طول سالهافعالیت‌های منظمی که در کتاب‌فروشی انجام می‌شود، چای یکشنبه، شعرخوانی و جلسات نویسندگان است. در دهه ۱۹۵۰، این فروشگاه به عنوان پایگاهی برای بسیاری از نویسندگان نسل بیت، مانند آلن گینزبرگ، گرگوری کورسو، و ویلیام اس. باروز بود. سال‌ها بعد، ساختمان مجاور توسط Shakespeare & Co خریداری شد و اکنون به عنوان یک کافه و اغذیه فروشی فعال است که دارای آیتم‌های منو با مضمون ادبیات است. این کتابفروشی همچنین در فیلم ریچارد لینکلیتر قبل از غروب (۲۰۰۴) و در نیمه شب در پاریس اثر وودی آلن (۲۰۱۱) حضور داشته است.

کتابفروشی شکسپیر و کمپانی در کرانه چپ پاریس، روبروی کلیسای نوتردام، در خیابان ۳۷ de la Bûcherie در محله لاتین واقع شده است. این کتابفروشی همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است، در حالی که کافه مجاور از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر (۲۰:۰۰ آخر هفته ها) باز است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *