آژنگ نیوز”:کانال آب در آمستردام نماد تاریخ تمدن و فرهنگ کشور هلند است.آمستردام قبل از اینکه کانال ها با زهکشی زمین ساخته شوند، عمدتاً یک باتلاق خیس بود. زهکشی با حفاری اطراف قطعه زمین انجام شد تا آب به طور طبیعی به زمین تازه پایین تر برود.

تفاوت کانال آب در آمستردام - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آمستردام، شهر فرهنگی و شاهرگ هنر، دارای کانال‌های تاریخی (نام محلی گراختن) بسیاری است. در واقع، یونسکو در سال ۲۰۱۰ حلقه کانال آمستردام یا Grachtengordel را به عنوان یک بنای تاریخی تحسین شده جهانی نامید. اگرچه این کانال ها جزو بهترین مسیرهای گردشگران برای دیدن در آمستردام هستند، اما نه تنها برای تماشا، بلکه برای اهداف بسیار مفید ساخته شده اند. آمستردام قبل از اینکه کانال ها با زهکشی زمین ساخته شوند، عمدتاً یک باتلاق خیس بود. زهکشی با حفاری اطراف قطعه زمین انجام شد تا آب به طور طبیعی به زمین تازه پایین تر برود.

این باعث شد که یک قطعه زمین خشک محکم تری با آب احاطه شده باشد که تبدیل به یک کانال شد. برای قرن ها کانال ها راه اصلی تحویل کالا بودند. کانال ها همچنین به عنوان دفاع نظامی موثر عمل می کردند و به مدیریت آب و آبیاری کمک می کردند.

نگهداری این کانالها از نظر بهداشتی و حفظ محیط زیست یک دغدغه مهم مقامات شهری بود. به همین جهت با برنامه ریزی مناسب و مداوم همکاری مردم را از نظر فرهنگی جلب کردند. به کونه ای که به تدریج کانالهای شبیه به مرداب به بهترین شکل تحول یافتند.

امروزه از این کانال ها بیشتر برای جابجایی افرادی که مایل به دیدن آن  به عنوان گردشگر هستند استفاده می شود و اتوبوس های آب کانال و تاکسی های آبی از دیدنی های رایج هستند. قدمت بیشتر کانال ها مربوط به قرن ۱۶ و ۱۷است. با این حال، قدیمی ترین کانال Oudezijds Voorburgwal است که در قرن ۱۴ ساخته شده است.

کانال هلند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کانال از وسط منطقه آمستردام می گذرد و نمونه های زیادی از معماری تاریخی هلندی را به نمایش می گذارد. این کانال ها توسط افرادی که در قرون شانزدهم و هفدهم بر آمستردام نظارت داشتند، طراحی و ساخته شدند:یعنی  نایب السلطنه ها. این گروه از لردهای ثروتمند که عمدتاً بازرگانان موفق بودند، شهر را مدیریت می کردند و کانال Herengracht که به طور گسترده معتبرترین و مهم ترین کانال محسوب می شد، به نام آنها نامگذاری شد. آمستردام به درستی به عنوان “ونیز شمال” شناخته می شود. در این شهر زیبا ۱۶۵ کانال وجود دارد که طول آنها تقریباً ۱۰۰کیلومتر است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *