“آژنگ نیوز”:وقتی به تاریخچه جشن های تولد فکر می کنید سؤالات زیادی وجود دارد. از کیک و شمع گرفته تا هدایا و مهمانی‌ها، بسیاری از چیزها تولدهای عالی را تشکیل می‌دهند. در جستجوی ریشه‌های این مراسم در می یابیم تاریخچه تولدها تولدها حدود ۳۰۰۰ سال قدمت داردو توسط مصری ها مفهوم سازی شده است. اما لزوماً به این معنا نیست که امروز مانند آنها این جشن برگزار می شود.علی‌رغم سرنخ‌هایی که در این مراسم وجود دارد، می‌دانیم، روز تولد، همان چیزی نیست که مصری‌ها در واقع جشن میگرفتند. وقتی به ریشه تولدها برگردانیم، در واقع آنها تولد کسی را به عنوان خدا جشن می گرفتند.و جشن تولد قدیمی-جشن-خدا شدن- بوده ، وقتی فرعون ها تاج گذاری می کردنداست.تصور می شد که آنها خدایی شده اند.

در روزهای باستانی وابتدایی تمدن، یونانیان مراسم تولدهای مصر باستان را پذیرفتند،بدین ترتیب آنها تولد یک خدا را جشن می گرفتند.یونانیان چیزی برای قربانی کردن برای خدایان داشتند و به عنوان ادای احترام به آرتمیس، یکی از بهترین اختراعات تاریخ بود. یونانی‌ها کیک‌هایی به شکل ماه به او می‌دادند. کیک هایی که با شمع های روشن تزئین شده بودند. این نماد دو قسمتی شیرینی‌پزی سنتی را به وجود آورد که اکنون آن را کاملا قبول داریم. بدین ترتیب کیک تولد تازه پیدا شده زیبایی ماه را دوباره خلق کرد.در این کیکها شمع ها به معنای ارسال دعا هستند.

تولد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اماتاریخچه هدیه دادن و ریشه های هدایای تولدنیز قدیمی است.رومی ها جزو اولین مردمی بودند که جشن تولد را آنطور که ما می شناسیم جشن گرفتند. از این رو، آنها احتمالاً مختصرترین پاسخ به “چرا ما تولدها را جشن می گیریم؟” هستند. رومی ها اولین کسانی بودند که تولد انسان عادی را جشن گرفتند. آنها این کار را با مهمانی های مجلل انجام می دادند که در آن هدایایی به فرزندمتولد شده می دادند و به این ترتیب تاریخ هدایای تولد را شروع می کردند.

تاریخچه جشن های تولد با کیک پیوند می خوردند.یعنی مهمانی ها و کیک دست به دست هم می دهند، در تاریخ چنانکه اشاره شد با قربانی کردن الهه ماه آرتمیس ایده یک کیک تولد را رومی ها در ذهن داشتند.با این حال، این در واقع یک کیک تولد نیست که ما امروز آن را می شناسیم و دوست داریم.در واقع نانوایان آلمانی تقریباً کیک تولد را اصلاح کردند تا به شکوه رنگارنگی تبدیل شوند که امروز با آن جشن می گیریم. در حال حاضر، تولدها، چه برای مردان و چه برای زنان، تقریباً در سرتاسر جهان بسیار رایج است.جشن های تولد آلمانی از اواخر قرن ۱۸ برای کودکان برگزار می شد. این مهمانی‌ها Kinderfeste نامیده می‌شدند و بسیار شبیه جشن تولدهایی بودند که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم و دوست داریم. به هر کودک برای هر سال زندگی تا کنون یک کیک با یک شمع در بالا و همچنین یک کیک اضافی برای امید داده می شود.

خوب، زمان زیادی طول کشید تا تولدها را از مفهوم اصلی «من تاجگذاری کردم» به جشن‌هایی که امروز می‌شناسیم و دوست داریم، برسانیم. با این حال، در سال‌های اخیر در مورد تغییر تولدها به شیوه های مطابق با آینده، واقعاً این مراسم مورد علاقه خود را ارتقا داده‌ایم.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *