“آژنگ نیوز”:نقشه دیجیتالی نمایش گرما در قاره اروپا رونمایی شد.این نقشه پیش بینی موج گرما در اروپا خطر مرگ و میر را نشان می دهد وتوسط موسسه بهداشت جهانی بارسلون (ISGlobal) با هدف کاهش این نوع مرگ و میر ایجاد شده است.

Forecaster.health – نام یک نقشه تعاملی دیجیتالی جدید است که با هدفش پیش‌بینی نه تنها شرایط شدید آب و هوا که مناطق اروپایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه خطرات سلامت عمومی را که این رویدادها برای مردم به همراه دارد ایجاد شده است. به طور خاص، خطر مرگ و میر ناشی از امواج گرما را نشان می دهد که به چندین دسته بندی رنگی تقسیم می شوند. این ابزار دیجیتالی با کاربری آسان و مشاوره توسط موسسه بهداشت جهانی بارسلون (ISGlobal) با بودجه اتحادیه اروپا ایجاد شده است، با هدف ارائه نگاهی سریع به ساکنان و گردشگران اروپایی در مورد اینکه آیا آنها باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهند یا خیر. و/یا در صورت مسافرت از بازدید از یک منطقه خودداری کنند. همچنین این نقشه برای ترسیم سرمانیز کارخواهد کرد شرایط دمایی شدید جو نه تنها برای آسایش بلکه برای رفاه و حتی زندگی گروه های خاصی از مردم تهدیدی بزرگ است. به عنوان مثال، امواج گرما به طور قابل توجهی خطر کم آبی بدن و سکته را افزایش می دهد و افراد مسن و کسانی که بیماری های مزمن یا جدی دارن در معرض خظر هستند.فرکانس و شدت امواج گرما به دلیل تغییرات اقلیمی در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰هزار مرگ ناشی از گرما در اروپا بوده و همچنان در حال افزایش است.

گرما - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نکته خوب در مورد این نقشه این است که حتی می‌تواند تا حدودی شخصی‌سازی شود، زیرا پیش‌بینی خطر مرگ و میر را برای گروه‌های سنی مختلف و شرایط سلامتی و همچنین برای جنسیت‌های مختلف ارائه می‌کند. به این ترتیب، می توانید دسته ای را که در آن مناسب هستند انتخاب کنند تا ریسک خود را بهتر ارزیابی کنند. مارکوس کویجال زامورانو، محقق ISGlobal به یورونیوز گفت: «برای مثال، ما می دانیم که زنان بیشتر از مردان در برابر گرما مستعد هستند و خطر مرگ هم در اثر گرما و هم در سرما با افزایش سن افزایش می یابد. ظاهراً تغییرات آب و هوایی بر گروه‌های مختلف تأثیر متفاوتی می‌گذارد، همچنین به دلیل عوامل اجتماعی-اقتصادی، مانند داشتن درآمد کمتر به معنای فرصت کمتری برای محافظت از خود در برابر تغییرات شدید آب و هوایی است.زنان معمولاً درآمد کمتری نسبت به مردان دارند، بنابراین ممکن است نتوانند به عنوان مثال، کولر گازی بخرند. در این نقشه دسته های مختلف خطر مرگ و میرشان نیز برای نشان دادن شدت آنها – از کم تا شدید – کد رنگی شده اند. کاربران می توانند پیش بینی ها را تا دو هفته آینده بررسی کنند. به عنوان گام بعدی، ISGlobal قصد دارد Forecaster.health را به یک پلتفرم کامل با تهدیدهای متعدد، از جمله آلودگی هوا و پیامدهای سلامت خاص مانند بیماری های قلبی عروقی، گسترش دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *