“آژنگ نیوز”:مارلون براندو، هنرپیشه مشهور سینما وعرصه هنر، ومشهورترین بازیگر سبک متد، در سن ۸۰سالگی در جنین روزی در سال ۲۰۰۷ میلادی درگذشت.مارلون براندو به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین بازیگر سینمای تمام دوران در نظر گرفته می‌شود که از نظر احترام، تنها رقیب لارنس اولیویه تئاتری‌تر است.

تصویر مارلون براندو از استنلی کوالسکی در اجرای سینمایی «اتوبوسی به نام هوس» در سال ۱۹۵۱نمادین است. اجرای او استانداردهای بازیگری را دوباره تعریف کرد و سطحی انقلابی از ترکیب بازی خام و واقع گرایی را معرفی کرد. براندو شخصیت استنلی را با جسمانی فریبنده، هجوم حسی و قدرت به استنلی زنده کرد و همزمان در لایه های پیچیده احساسی و روانی کاراکتر کاوش کرد. حضور مغناطیسی او روی پرده و شیمی الکتریکی او با همبازی اش ویوین لی تنش محسوسی را به فیلم اضافه کرد. بازی نمادین براندو در نقش استنلی، نامزدی جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد و اثری فراموش نشدنی در تاریخ سینما از خود به جای گذاشت، و برای همیشه نحوه برخورد بازیگران با هنر خود را تغییر داد.

مارلون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نکته تکمیلی این است که بازیگری متد تکنیکی است که اجراکنندگان برای همدردی با شخصیت هایی که به صورت احساسی به تصویر می کشند، به کار می برند. در این تکنیک، بازیگر به شخصیت تبدیل می شود و اغلب برای مدت طولانی در نقش باقی می ماند.این شیوه بازیگری می تواند تا زمانی که در موقعیت هستند باعث تغییرات روانی و رفتاری در بازیگران شود.

براندو، پسر یک فروشنده و یک بازیگر، در نبراسکا، کالیفرنیا و ایلینوی بزرگ شد. پس از اخراج او از آکادمی نظامی شاتاک در فاریبو، مینه سوتا، به دلیل نافرمانی، در سال ۱۹۴۳ به شهر نیویورک نقل مکان کرد و در آنجا زیر نظر استلا آدلر در کارگاه دراماتیک بازیگری را آموخت. او در سال ۱۹۴۴به عنوان عیسی مسیح در کارگاهی نمایش هانله گرهارت هاپتمن وارد صحنه شد.موفقیتهای کم نظیر او در تئاتر با فیلم سینمایی اتوبوسی به نام هوس به عالم هنر سینما وارد شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *