“آژنگ نیوز”:اولین شماره تلفن اضطراری جهان (۹۹۹) در چنین روزی در سال ۱۹۳۷ میلادی درشهر لندن راه اندازی شد.این سیستم پس از آتش‌سوزی خانه در خیابان ویمپل در ۱۰ نوامبر ۱۹۳۵ که در آن پنج زن کشته شدند، معرفی شد.این حادثه منجر به تشکیل کمیته ای توسط دولت وقت شد تا بررسی کند که چگونه اپراتورهای تلفن می توانند تماس های اضطراری را شناسایی کنند.

اضطراری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این کمیته ایجاد یک شماره استاندارد و آسان برای به خاطر سپردن در سراسر کشور را برای هشدار به خدمات اضطراری پیشنهاد کرد. اولین مورد در نظر گرفته شده ۷۰۷ بود که مطابق با حروف SOS در شماره گیری تلفن و همچنین ۳۳۳بود، اما بر روی ۹۹۹ به عنوان کاربردی ترین عدد تعیین شد. پس از لندن، گلاسکو دومین شهری بود که این سرویس را در سال ۱۹۳۸ معرفی کرد، اما عرضه آن در سراسر بریتانیا با شروع جنگ جهانی دوم به تعویق افتاد، اما در نهایت تا سال 1948 به تمام شهرهای بزرگ انگلستان این سیستم متصل شد.

در طول هشت دهه گذشته، این سرویس از رسیدگی به بیش از ۱۰۰۰ تماس در اولین هفته فعالیت خود در لندن در سال ۱۹۳۷، به نزدیک به ۵۶۰۰۰۰ تماس در هفته رسید.در حال حاضر – این رقم به حدود ۳۰ میلیون تماس در سال، طبق آرشیو BT گسترش یافته است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *