“آژنگ نیوز”: تولید شبدررکورد شکن توسط یک ژاپنی از جمله موفقیتهای ژاپنی ها است.بر اساس خرافات، شبدر پنج برگ حتی بیشتر از شبدر چهار برگ برای یابنده شانس می آورد. با این منطق، رکورد شکنی شبدر ۶۳ برگ که توسط یوشیهارو واتانابه پرورش داده شد، او را به خوش شانس ترین مرد زنده تبدیل می کند. یوشیهارو، ۴۵ ساله، از سال ۲۰۱۲ شبدرها  را در باغ خود در ناسوشیوبارا، ژاپن گرده افشانی متقابل انجام داده است. وی گفت: از آنجایی که تعداد برگ ها سال به سال بیشتر شده است، از آن زمان به دنبال کسب عنوان رکوردهای جهانی گینس هستم. رکورد قبلی برای بیشترین برگ شبدر در سال ۲۰۰۹توسط یک مرد ژاپنی دیگر به نام شیگئو اوبارا از شهر هاناماکی که یک شبدر ۵۶ برگی پرورش داد، ثبت شد. یک برچسب روی هر یک از ۶۳ برگ قرار داده شد تا اطمینان حاصل شود که هیچ کدام دوبار شمارش نشده است.

شبدر۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یوشیهارو چندین تکه شبدر در اطراف باغ خود دارد. او در تشریح اینکه چگونه شروع به توسعه آنها کرد، گفت: “شبدر یک گیاه معمولی است که در همه جا یافت می شود، بنابراین هر زمان که یک شبدر چهار برگ، پنج برگ یا هفت برگ را در نزدیکی مزارع یا پارک ها می دیدم، آن را به خانه برمی گرداندم. “این گیاه بسیار قوی است و شما مجبور نیستید کاری برای آن انجام دهید، بنابراین من آنها را تنها گذاشتم، سپس آنها خودشان رشد کردند. با یافتن شبدر ۲۰ برگی پس از چند سال در باغش، احتمال دستیابی به رکورد جهانی در ذهنش خطور کرد. یوشیهارو به یاد می آورد: «من مجبور شدم تعداد برگ ها را سه برابر کنم تا بتوانم آن رارکورد را بشکنم. “به نظر آسان نمی آمد، با این حال تعداد برگ ها در حال رشد بود.

شبدر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فکر می‌کردم ممکن است در نهایت بتوانم آن را رکوردبشکنم.» در مراحل بعدی  علاوه بر اینکه شبدرها به طور طبیعی در هوای آزاد گرده افشانی کرد، آنهایی را که بیشترین برگ را داشتند با دست گرده افشانی کردم. تا سال ۲۰۲۰، او توانست یک برگ را با ۴۹ برگ رشد دهد و در سال ۲۰۲۱با یک شبدر ۵۵ برگی بسیار نزدیک به برابری با رکورد جهانی شد.

با این حال، بعد از آن همه چیز کاملاً مطابق برنامه پیش نرفت، زیرا یوشیهارو می‌گوید «نمی‌توانست برگ‌ها را بیشتر کند».  او توضیح داد: “بعضی اوقات ممکن است تعداد برگ ها کاهش یابد، یا گاهی اوقات فعالیت  شما به شبدر سه برگی معمولی ختم می شود.” ما می دانیم که ژنتیک در تعداد بیشتری از برگ ها نقش دارد، اما دقیقاً نمی دانیم که چگونه کار می کند. یوشیهارو دارای گواهی GWR است و تخمین زده بود که شبدر او که اکنون رکوردشکن است،یعنی ۵۶ برگ دارد، بنابراین وقتی آنها را می شمرد، شگفت زده شد.

شبدر۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از آنجایی که برگ ها از شبدر استانداردی که می شناسیم  کوچکتر هستند، شمارش تعداد برگ ها دشوار است.او میگوید: وقتی این شبدر رکورد شکن را شمردم، بیش از یک ساعت طول کشید. یوشیهارو می گوید که “بسیار خوشحال” است که سرانجام این رکورد جهانی را به دست آورده است. وی افزود: مردم می گویند شبدر چهار برگ برای شما شادی می آورد، پس چه خوب است که این شبدر ۶۳برگ شگفتی و لذت را برای مردم به ارمغان بیاورد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *