“آژنگ نیوز”:خانه و اتاق تولستوی با قدمت یک قرن دست نخورده باقی است.در نزدیکی مرکز مسکو مدرن، مکانی که صد سال پیش در این کشور شکل گرفته بود، یک خانه کوچک دنج وجود دارد که زمانی متعلق به لئو تولستوی بود.

تولستسوب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

خانه ای که بعدها تولستوی در آن زندگی کرد، در آغاز قرن نوزدهم توسط ایوان مسچرسری ساخته شد. املاک بارها دست به دست شد. لو تولستوی در ژوئیه ۱۸۸۲ خانه ایالت را از ایوان آرنایتوف، مشاور شورا خرید. پسر بزرگتر تولستوی، سرگئی، بعداً به یاد می آورد: “تولستوی موقعیت انفرادی خانه و باغ بی توجه آن را با جنگل هایش بسیار دوست داشت.”

تولستوی با اضافه کردن سه اتاق در طبقه بالا و یک راه پله جلو، خانه را به طور قابل توجهی بزرگ کرد. در نتیجه، خانه نسبتاً عجیب به نظر می رسد: نامتناسب، کمی زاویه دار، اما به گونه ای جالب که فراموش کردنش آسان نیست.

تقریباً تمام اثاثیه خانه توسط تولستوی انتخاب و خریداری شد. در طبقه همکف یک اتاق غذاخوری، یک اتاق خواب و اتاق کودکان وجود داشت. یک سالن بزرگ جلویی و دو اتاق نشیمن در طبقه فوقانی اضافه شده قرار داشت. اتاق‌های تولستوی در بخش قدیمی خانه بودند که به خوبی حفظ شده‌اند و به همان شکلی که در آغاز قرن نوزدهم بود باقی مانده‌اند. ماشا، کوچک‌ترین دختر تولستوی می‌نویسد: «اتاق مطالعه پدرم، که در قسمت دورافتاده ساختمان قرار داشت، نسبتاً عجیب بود. سقف آنقدر پایین بود که می توانستی دستت را روی آن بگذاری. اثاثیه ای روکش شده بود که با یک ورقه لاستیکی مشکی پوشانده شده بود، یک مبل، صندلی های پهن و یک میز تحریر بزرگ با پاهای تزئین شده بود. آنجا آنقدر آرام بود، صدای شهر و فریاد بچه ها به داخل نمی رسید.»

تولیتوی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک سال پس از مرگ او در سال ۱۹۱۱، همسرش صوفیه املاک خانه هاموونیکی را به شورای شهر مسکو فروخت. در سال ۱۹۲۰ خانه و زمین اطراف آن ملی شد و کار مرمت آغاز شد. در نوامبر ۱۹۲۱ موزه تولستوی برای اولین بار درهای خود را به روی عموم باز کرد. این خانه حاوی حدود ۵۰۰۰ اثر هنری است که زمانی متعلق به تولستوی و خانواده اش بوده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *