“آژنگ نیوز”:اسکناسهای کشور کرواسی از ترکیباتی ساخته شده که باکتری های روی آن در کمتر از ۳ ساعت از بین میروند ، لذا بهداشتی ترین اسکناسهای جهان هستند.این اقدام دارای یک تاریخچه است که به آن اشاره می شود.

بعد از همه‌گیری کووید-۱۹، نگرانی‌های زیادی در رابطه با وضعیت بهداشتی اشیایی که مردم روزانه با آن‌ها در تعامل بودند، و به‌ویژه پول نقد و پتانسیل آنها برای نگهداری و انتقال باکتری‌های بیماری‌زا، مطرح شد.. بنابراین، یک مطالعه در خصوص اسکناسهای مختلف صورت گرفت.اسکناس‌های مختلف ارز را با پوند بریتانیا (۵ پوند، ۱۰ پوند و ۲۰ پوند)، لی رومانی (۱ لئو، ۵ لی و ۱۰ لی)، دلار آمریکا (۱ دلار، ۵ دلار و ۱۰ پوند) دلار) و یورو (۵ یورو، ۱۰ یورو و ۲۰ یورو) به منظور ارزیابی میزان بقای باکتری و چسبندگی باکتری و پنج میکروارگانیسم تجزیه و تحلیل شد.

اسکناس کرواسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تجزیه و تحلیل از نمونه‌های گرفته‌شده از اسکناس‌ها، تنها تعدادی از پاتوژن‌های رایج را که به طور سنتی تصور می‌شود روی اسکناس‌ها یافت می‌شوند، نشان داد. برخی از مهم ترین عوامل برای بقای عوامل بیماری زا بر روی سطوح وجود مواد آلی، دما و رطوبت است. داده‌های تحقیق نشان داد که سالمونلا انتریکا روی هر اسکناس آزمایش شده ۷۲ ساعت زنده می ماند.

پس از این بود که کشور کرواسی تولید به دنبال بهداشتی رفت. البته بر اساس همین تحقیقات چسبندگی سویه‌های باکتریایی برای اسکناس‌های مبتنی بر پلیمر، یعنی پوند بریتانیا و لئو رومانی، در مقایسه با اسکناس‌های دلار آمریکا و یورو با پایه پنبه کمتر است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *