“آژنگ نیوز”: گران ترین همبرگر جهان در طلا پیچیده شده و با خاویار تزئین شده است وقیمت آن نیز ۵۰۰۰ یورواست. این کالای گران قیمت در منوی رستوران The Daltons در Voorthuizen، Gelderland، هلند توسط سرآشپز Robbert Jan De Veen (هلند) در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت. نام این  همبرگرپسر طلایی است و قیمت آن معادل ۴۲۹۵ پوند یا ۵۹۶۷ دلار است.

قیمت گزاف آن تماماً مربوط به مواد اولیه با کیفیتی است که رابرت برای ساخت آن استفاده کرده است. او این ایده را در طول همه‌گیری کووید-19، زمانی که رستورانش تعطیل شود، مطرح کرد. اگرچه مردم نمی‌توانستند بنشینند و غذا بخورند، اما هنوز هم غذای آماده سرو می‌کردند، و یک شب بود که او برای کمک به آموزش یک مدیر جدید آنجا بود که به طور اتفاقی با یک پست فیس‌بوک درباره گران‌ترین همبرگر مواجه شد. گرانترین همبرگر پسر طلایی به دلیل بزرگی آن گران بود و رابرت تصمیم گرفت خود را به چالش بکشد تا یک همبرگر با اندازه استاندارد بسازد که بتواند رکورد بزند.

همبرگر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رابرت با ایجاد دستور العمل از ابتدا، مایل بود برگری تولید کند که نه تنها گران قیمت باشد، بلکه از نظر طعم نیز غنی باشد. نان با استفاده از طعم دهنده ها درست می‌شود و کمی برشته است اما داخل آن نرم است و با ورق طلا پوشانده شده است. این گران ترین نان همبرگر در طلا پیچیده شده است .خود همبرگر از گوشت گاو آبدار واگیو درست شده و با شاه خرچنگ و خاویار تزئین شده است. همچنین شامل حلقه های پیاز است که در انواع طعم دهنده ها کوبیده می شوند. طعم آن به صورت شیرین، ترش، شور، تلخ و اومامی توصیف می شود که به این معنی است که طعم مطبوعی دارد. گرانترین همبرگر توسط رابرت جان دی وین ساخته شد او در مورد ساخت همبرگر گفت: «چند چالشی وجود داشت که قرار نیست در مورد آن دروغ بگویم. اما اولین مورد بزرگ این بود: چگونه مطمئن شویم که این همبرگر طعم عالی دارد؟ منظورم این است که گرفتن چند ماده بسیار گران قیمت و گذاشتن آنها روی همبرگر آسان است. اما برای من خیلی مهم بود که طعم برگر هم عالی باشد. می‌خواستم ببینم تا کجا می‌توانیم با آن پیش برویم، چقدر می‌توانیم برای آن کار کنیم – و هنوز مطمئن شوم که این پنج طعم با هم هماهنگی کامل دارند.» گرانترین همبرگر در رستوران دالتونز ساخته شد وی افزود: دومین چالش بزرگ، تهیه مواد اولیه بود. به عنوان مثال، تعدادی از موادی که در برگر وجود دارد، معمولاً در هلند در دسترس نیستند، اما من از تامین کنندگان خود کمک زیادی کرفتم. رابرت گفت که دوستان، خانواده و کارکنانش برای این تلاش دور او جمع شدند و واکنش مردم به عرضه برگر عالی بود. او از این برگر نه تنها برای تحقق رویای دوران کودکی خود که رکورددار گینس بود، استفاده کرد، بلکه برای افزایش آگاهی در مورد فقر در هلند نیز استفاده کرد.

همبرگر۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گران‌ترین فروش همبرگر برای اولین بار به یک بانک غذا اهدا شد سرآشپز تمام ۵۰۰۰ یورو حاصل را از اولین برگر پسر طلایی که فروخت به یک بانک غذایی محلی اهدا کرد. همچنین از این پول برای تهیه ۱۰۰۰ بسته غذایی برای خانواده هایی که نیاز به کمک داشتند استفاده شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *