“آژنگ نیوز”:کتابخانه پارک شهر یک  یادگار ومیراث فرهنگی تاریخی در یکی از اولین پارکهای شهر تهران است.پارک شهر درساعت سه و نیم بعد از ظهر شنبه بیست و ششم اسفند ۱۳۲۹افتتاح شد.مراسم تاسیس و آغاز بهره برداری از پارک سنگلج (پارک شهر امروزین) با افتتاح زمین بازی کودکان وسالن کانون اجتماعات پارک شهر، انجام گرفت. خیابان ها و داخل پارک با پرچم سه رنگ ایران آذین شده بود و شهردار تهران و بانوان عضو کمیته پارک سنگلج از مسئولین پذیرایی می نمودند.محل پارک قبلا محله سنگلج  بود که در آن خانه ها  و کوچه هایی تنگ و کثیف دیده می شدند .

۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بعد از دیوار کشی و کاشت درخت در تابستان سال ۱۳۲۹ خورشیدی و بعد از افتتاح رسمی پارک در زمستان همان سال از ابتدا این پارک برای انجام فعالیتهای مختلف از جمله در نظر گرفته شده بود.در سال ۱۳۳۰ قرار بودبا همکاری شهرداری یک زمین بازی مدرن و ساختمان بزرگ  درمحوطه پارک احداث کنند.این ساختمان شامل اتاق های درس برای کنفرانس های مربوط به تندرستی ، صحت، توجه اطفال، بهداشت ،آموزش بی سوادان، نمایشگاه‌های مختلف کشاورزی ، هنرهای زیبا، موسیقی ، کنسرت ها و نمایش های مختلف بود.

بر اساس همین برنامه ریزی ها کتابخانه پارک در سال ۱۳۳۰ در محل دفتر سابق پارک افتتاح شد؛ سپس از سال ۱۳۴۰ به محل فعلی رستوران سنگلج منتقل شد و سرانجام در سال ۱۳۵۰ به ساختمان فعلی کتابخانه منتقل شد؛ ساختمان فعلی با کمک شرکت ملی نفت ساخته شد. این ساختمان از سال ۹۵ تا ۹۸ بازسازی شد و در سال ۹۸ همزمان با هفته دولت بازگشایی شد.

۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در هفته گذشته در بازدید از کتابخانه پارک شهر این موضوع قابل مشاهده بود که کتابخانه به شیوه های نوین و مدرن توجه خوبی توجه کرده است.

بخشهای مختلف کتابخانه شامل بخش کتاب و نشریات است. نکته جالب توجه در دسترس بودن کتابهاست. علاقه مندان به بهره گیری از کتابها به راحتی امکان جستجو در قفسه های کتاب را دارند.

بخش مطبوعات کتابخانه نیز جالب توجه بود و نشریات متعدد با موضوعات متنوع در دسترس عموم مردم قرارداشت.

۵ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه کتابخانه برای بهره گیری تمامی اقشار جامعه است به همین جهت در ابتکاری جالب توجه بخشی از کتابخانه به نابینایان اختصاص یافته است.

برگزاری دوره های آموزشی در کتابخانه شرایطی را فراهم آورده است تا طیفهای گسترده تری به کتابخانه مراجعه کرده و همچنین خدمات متنوعی در حوزه دانش افزایی ارایه شود.

۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ارایه خدمات متعدد و متنوع در زمینه گسترش حوزه کتابخوانی مانند ارسال کتاب برای علاقه مندان به مطالعه است.

کتابخانه پارک شهر در مرکز شهر تهران واقع شده است و به همین جهت امکان دسترسی به ان برای اغلب اقشار جامعه وجود دارد. همچنین واقع شدن آن در میان یک پارک و طبیعت سرسبز و زیبا بر جذابیت این کتابخانه افزوده است.

۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اما یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت پذیرد اطلاع رسانی در بخشهای مختلف پارک شهر در قالب فعالیتهای مختلف به منظور آگاهی مردم حاضر در پارک از فعالیتهای این کتبخانه است.نصب تابلوهای الکترونیک و یا پوسترهای اطلاع رسانی در گوشه کنار پارک در این خصوص میتواند بسیار موثر باشد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *