“آژنگ نیوز”:لیونل مسی، بازیکن فوتبال ، ویکی از بازیکنان برتر این ورزش، در چنین روزی در سال ۱۹۸۷ درآرژانتین متولد شد.

مسی فوتبال را از کودکی شروع کرد و در سال ۱۹۹۵به تیم جوانان نیوولز اولد بویز (یک باشگاه فوتبال دسته برتر مستقر در روزاریو) پیوست. مهارت های خارق العاده مسی توجه باشگاه های معتبر در دو سوی اقیانوس اطلس را به خود جلب کرد. در سن ۱۳ سالگی مسی و خانواده اش به بارسلونا نقل مکان کردند و او شروع به بازی برای تیم زیر ۱۴سال باشگاه بارسلونا کرد. او ۲۱ گل در ۱۴ بازی برای تیم نوجوانان به ثمر رساند و به سرعت از تیم های سطح بالاتر عبور کرد. تا اینکه در سن ۱۶ سالگی اولین بازی غیررسمی خود را با بارسلونا در یک بازی دوستانه انجام داد.

مسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اورکورد هشت جایزه توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن مرد جهان (۲۰۰۹–۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹) دریافت کرد. ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳). در سال ۲۰۲۲ او به آرژانتین کمک کرد تا در جام جهانی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قهرمان شود.همچنین به بارسلونا کمک کرد تا عناوین متعددی از جمله چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 10 عنوان لالیگا را کسب کند.

خارج از زمین، مسی به کارهای بشردوستانه اش معروف است. او بنیاد لئو مسی را تأسیس کرده است که هدف آن بهبود زندگی کودکان نیازمند در سراسر جهان است. او همچنین در ابتکارات خیریه متعددی از جمله پروژه ساخت یک بیمارستان کودکان در زادگاهش روزاریو، آرژانتین، مشارکت داشته است.

مسی۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دیدن اینکه مسی پس از گلزنی با دو دست به سمت آسمان اشاره می کند یک اتفاق عادی است، اما افراد زیادی معنای آن را نمی دانند. این در واقع ادای احترام به مادربزرگش سلیا است که مسی به خاطر برانگیختن علاقه او به فوتبال و حمایت از او در اولین قدم هایش در بازی، اعتبار می دهد. متأسفانه، او در سال ۱۹۹۸ درگذشت و هرگز بازی او را در سطح بالا ندید، اما جشن نمادین او تضمین می کند که روح او زنده بماند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *