“آژنگ نیوز”:قانون گیلبرت یک اصل است که می گوید: “بزرگترین مشکل در کار این است که هیچ کس به شما نمی گوید چه کاری انجام دهید.” این نشان می دهد که کارکنان اغلب فاقد راهنمایی روشن از جانب مدیریت هستند و مجبورند مشکلات را خودشان حل کنند. در حالی که یافتن چیزهای خاصی برای انجام فعالیتهای عمومی لزوماً توسط خدمه به بهترین شکل مدیریت نمی شودتا ابتکار عمل خود را داشته باشند. اشتباهات می تواند منجر به بیماری و حتی مرگ شود. در غیاب دستورالعمل های کافی شرکت، اشتباهات ممکن است به عنوان سهل انگاری شرکت تلقی شوند.

تفسیرهای مختلفی از قانون گیلبرت وجود دارد. برای برخی، دعوت به خودانگیختگی، نشان دادن ابتکار عمل و جستجوی پاسخ از همکاران یا سرپرستان در صورت نیاز است. در بیشتر موارد، افرادی که در محل کار خود قدم بر می دارند و مسئولیت مناسبی را بر عهده می گیرند مورد تشویق قرار می گیرند. در این توضیح خاص از قانون گیلبرت خودانگیختگی یک نقص اساسی دارد: بر این فرض استوار است که کسانی که سؤالات را از آنها می‌پرسید، پاسخ‌های درست را می‌دانند.

گیلبزت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هنگامی که به یک کارمند نقشی اختصاص داده می شود که در آن سلامت عمومی جزء حیاتی مسئولیت مدیریتی آنهاست، در صورتی که فاقد تجربه و دانش لازم برای انجام مؤثر وظایف خود باشد، باید بهایی پرداخت کرد. این بار سنگینی است که هم برای سرپرست و هم برای اعضای تیم که برای رهبری و راهنمایی به آنها نگاه می کنند، به دوش می کشد. نویسنده دانیل پینک استدلال می کند که مردم اغلب در محل کار ناراضی هستند، زیرا فاقد دستورالعمل ها و بازخورد روشن در مورد آنچه قرار است انجام دهند و چقدر خوب آن را انجام می دهند؛هستند. این مشکل به صورت احساس سرخوردگی، سردرگمی و بی انگیزگی ظاهر می شود. اعضای تیم نیز ممکن است اعتماد خود را به مدیریت از دست بدهند و ارزش کار خود را زیر سوال ببرند. این منطق تفسیر مناسب تری از قانون گیلبرت ارائه می دهد. اگر یک شرکت آنچه را که در رابطه با سلامت عمومی در رابطه با موضوعاتی مانند ایمنی مواد غذایی یا ایمنی آب انتظار می رود به وضوح ترسیم نکند و به کارکنان خود ابلاغ نکند، ممکن است در نتیجه با تعدادی از نتایج نامطلوب مواجه شود.

قانون گیلبرت به چالش های روزمره ای می پردازد که هم کارفرمایان و هم کارمندان باید با آن مواجه شوند. هنگامی که برای انجام کاری استخدام می شوید – به خصوص زمانی که مسئولیت های مدیریتی را در بر می گیرد – از شما انتظار می رود که بهترین راه ها را برای به دست آوردن نتایج مطلوب بیابید. قانون گیلبرت، نه اجتناب ناپذیر بودن آن، بلکه اهمیت فعال بودن و مسئولیت پذیری مناسب را به ما یادآوری می کند.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *