“آژنگ نیوز”:کتاب “عصر بازسازی: چگونه تولد جدید آزادی لینکلن جهان را بازسازی کرد” منتشر شد. نویسنده: دان اچ دویل .این کتاب تاریخچه ای گسترده از اینکه چگونه پیروزی اتحادیه در جنگ داخلی آمریکا الهام بخش اصلاحات دموکراتیک، انقلاب ها و جنبش های رهایی بخش در اروپا و قاره آمریکا شد؛ارایه میکند.

جلد گالینگور قیمت: ۳۵.۰۰ دلار / ۳۰.۰۰ پوند شابک: منتشر شده (ایالات متحده): ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ منتشر شده (بریتانیا): ۶ اوت ۲۰۲۴ .تعداد صفحات: ۳۹۲

عصر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

کتاب«عصر بازسازی» فراتر از آمریکای پس از جنگ داخلی رانگاه می‌کند تا داستانی را بیان کند که چگونه پیروزی اتحادیه و ترور لینکلن باعث واکنش بین‌المللی دراماتیکی شد که امپراتوری‌های اروپایی را از قاره آمریکا بیرون راند، پایان برده‌داری در آمریکای لاتین را تسریع کرد و میزبانی را برانگیخت.همچنین کتاب اصلاحات دموکراتیک در اروپا در این تاریخ وفعالیتهای بین المللی بازسازی را تشریح میکند.دون دویل وقایع جهان را با الهام از جنگ داخلی شرح می دهد. بین سال های ۱۸۶۵ و ۱۸۷۰، فرانسه از مکزیک خارج شد، روسیه آلاسکا را به ایالات متحده فروخت و بریتانیا ایالت جدید کانادا را اعلام کرد. کارگران بریتانیایی خواستار حق رای بیشتر شدند، اسپانیا ملکه ایزابلا دوم را سرنگون کرد و به بردگی در مستعمرات کارائیب پایان داد، کوبایی ها علیه حکومت اسپانیا قیام کردند، فرانسه ناپلئون سوم را سرنگون کرد، و پادشاهی پاپ پیوس نهم در برابر ریسورجیمنتو ایتالیا سقوط کرد. برخی از لیبرال‌های اروپایی، از جمله ویکتور هوگو و جوزپه مازینی، حتی خواستار «ایالات متحده اروپا» شدند. با وجود همه دستاوردها و خوش بینی هایش، این «تولد جدید آزادی» کوتاه مدت بود. در دهه ۱۸۹۰، بازسازی در ایالات متحده و خارج از آن لغو شد و آمریکا به یک دموکراسی طردکننده بر اساس برتری سفیدپوستان تبدیل شد – و یک مدل بسیار متفاوت برای جهان در داخل و خارج از کشور، مطرح کرد. دو بوآس نوشت: این “بزرگترین و مهم ترین گام به سوی دموکراسی جهانی از همه مردان از هر نژادی که تاکنون در دنیای مدرن برداشته شده است.” عصر بازسازی، تاریخچه‌ای از دوره‌ای قابل توجه است که در آن دموکراسی، پس از جان سالم به در بردن از آزمون بزرگ جنگ داخلی، در سراسر جهان اقیانوس اطلس رشد کرد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *