“آژنگ نیوز”:اولین چرخ و فلک (که توسط جورج واشنگتن گیل فریس جونیور، یک مهندس اهل پیتسبورگ اختراع شد) در نمایشگاه جهانی کلمبیا در چنین روزی در سال ۱۸۹۳ میلادی شیکاگو به نمایش درآمد.

فریس جونیورمردی که چرخ و فلک را برای نمایشگاه جهانی کلمبیای شیکاگو در سال ۱۸۹۳ اختراع کرد در شهر کارسون بزرگ شد. فریس در سال ۱۸۴۶در سن پنج سالگی وارد نوادا شد. پدرش، جورج فریس پدر، باغبانی بود که مسئول بسیاری از محوطه سازی در شهر کارسون در دهه ۱۸۷۰، از جمله محوطه ساختمان ایالتی بود.

چرخ و فلک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فریس دو سال در دره کارسون زندگی کرد، سپس به خانه‌ای در گوشه جنوب شرقی خیابان‌های سوم و دیویژن در شهر کارسون نقل مکان کرد. در سال ۱۸۷۵، جورج فریس جونیور نوادا را ترک کرد تا در آکادمی نظامی کالیفرنیا در اوکلند شرکت کند.

در سال ۱۸۸۰مدرک مهندسی عمران گرفت و در یک شرکت معماری در شهر نیویورک استخدام شد. پس از چند سال، او توسط یک شرکت پیتسبورگ استخدام شد و در حین کار در آنجا بود که چرخ و فلک را به عنوان جاذبه ای برای نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۹۳ طراحی کرد.

چرخ ۲۵ متری بلافاصله در نمایشگاه و در کمتر از در نیم سال ۱.۴ میلیون مسافر جابه جا کرد. در سال ۱۹۰۴، چرخ برای نمایشگاه خرید لوئیزیانا به سنت لوئیس منتقل شد. پس از نمایش، برای استفاده از آهنهای قراضه اش تخریب شد. با این حال، چرخ بیشتر از فریس، که در سال ۱۸۹۶ در پیتسبورگ در سن ۳۷ سالگی درگذشت، زنده ماند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *