آژنگ نیوز”: سوسیس بخشی از هویت و تاریخ شهر  وین است.به همین جهت سوسیس وینی می خواهد بخشی از میراث فرهنگی ناملموس اتریش باشد. به گفته شهردار شهر، غرفه‌های سوسیس ارتباط نزدیکی با هویت محلی دارند وین به دنیا والس و قهوه خانه ها داده است، اما افراد کمی این شهر اشرافی را با سوسیس پیوند می دهند. و این برخلاف نام رایج – وینر – برای نوع خاصی از سوسیس در زبان انگلیسی است که در هات داگ استفاده می شود.

این روندممکن است به زودی تغییر کند زیرا چندین صاحب غرفه سوسیس وین با هم متحد شده اند تا انجمنی را پیدا کنند که از گنجاندن فرهنگ غرفه سوسیس پایتخت اتریش در فهرست میراث ناملموس این کشور حمایت کند. والس سالن رقص و قهوه خانه ها در حال حاضر در این لیست هستند.

سوسیس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال،گنجاندن سوسیس در فهرست نهایی وجدید به جناح طبقه کارگر شهر نیز ادای احترام خواهد کرد. در واقع، سوسیس‌فروشی‌ها به یک مؤسسه دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند که بازدیدکنندگان آخر شب اپرا به همان اندازه که کارگران شیفت در روز به آن رفت و آمد می‌کنندبه خوردن سوسیس علاقه نشان می دهند. تاریخچه سوسیس در وین قدمت کهنی دارد غرفه‌های سوسیس در وین به غرفه‌های سیار غذا و غرفه‌های فروش اولیه مربوط به دوران اتریش-مجارستان بازمی‌گردد. هدف آنها تامین درآمد معلولان جنگ بود که آنها را به تاریخ رفاه اجتماعی شهر نیز مرتبط می کند.

با این حال، پایه سوسیس ثابت یک دستاورد نسبتاً جدید است. شهر وین فقط در سال ۱۹۶۹ اجازه مکان های ثابت را می داد. قدیمی ترین جایگاه سوسیس که هنوز وجود دارد در سال ۱۹۲۸افتتاح شد و هنوز در Döblinger Gürtel (Würstelstand Leo) فعال است. غرفه سوسیس نه تنها اصطلاحات مخصوص به خود را دارد، بلکه به یک عنصر ثابت در فرهنگ پاپ و ادبیات دوران مدرن تبدیل شده است. شهردار وین، مایکل لودویگ، برجسته ترین چهره عمومی است که از این ابتکار حمایت کرده است. شهردار لودویگ گفت: “غرفه های سوسیس وین به طور جدایی ناپذیری با قلب شهر ما پیوند خورده اند و چیزی بیش از مکان هایی برای فروش غذاهای خوشمزه هستند.” غرفه های سوسیس بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند. آنها همچنین یک مرکز اجتماعی هستند و باعث تقویت جامعه و با هم بودن در وین می شوند. درخواست برای گنجاندن “فرهنگ غرفه سوسیس وین” در فهرست میراث فرهنگی ناملموس اتریش، از جمله اعلامیه های حمایتی، به زودی به طور رسمی ارائه می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *