“آژنگ نیوز”: کتاب ” پیشگامان سرمایه داری: هلند ۱۰۰۰-۱۸۰۰ منتشر شد.

نویسندگان:مارتن پراک و یان لویتن ون زاندن

ترجمه ایان کرسی

نویسندگان کتاب شرح میدهند چگونه جامعه هلندی قرون وسطایی پایه های سرمایه داری مدرن را بنا نهاد.

جلد گالینگور

قیمت:

۳۹.۹۵ دلار / ۳۵.۰۰ پوند

منتشر شده:

۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

تعداد صفحات:۲۸۰

سرمایه داری 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

هلند یکی از پیشگامان سرمایه داری در قرون وسطی بود که عصر طلایی تماشایی هلند را به وجود آورد و در عین حال عصر رشد اقتصادی بی سابقه و بلندمدت را آغاز کرد. پیشگامان سرمایه داری به بررسی نهادهای رسمی و غیررسمی در هلند می پردازد که این معجزه اقتصادی را ممکن ساختند و تاریخچه ای جدید از ظهور و توسعه اولیه سرمایه داری ارائه می دهند.

مارتن پراک و یان لویتن ون زاندن با تکیه بر آخرین نظریه‌های کمی در تحقیقات اقتصادی نشان می‌دهند که چگونه شهرهای هلندی، شرکت‌ها، اصناف، عوام و سایر سازمان‌های خصوصی و نیمه دولتی تدابیری را برای معاملات بازار در غیاب دولت فراهم می‌کنند. موسسات غیررسمی مدت ها قبل از ایجاد تدابیر عمومی برای فعالیت های اقتصادی توسط دولت در هلند ایجاد شدند. پراک و ون زاندن استدلال می کنند که در خود هلند، سرمایه داری در یک جامعه مدنی قوی ظهور کرد که نیروهای گریز از مرکز آن را محدود و متعادل کرد، اما یک سرمایه داری بی بند و بار در سرزمین های ماوراء بحار حکومت می کرد. اقتصاد هلند به جای فروپاشی در اثر حرص و آز نامحدود، شکوفا شد، اما رفاه در داخل به قیمت برده داری و سایر عواقب وخیم برای مردم خارج از اروپا تمام شد.

پیشگامان سرمایه داری گزارشی پانوراما از تاریخ اولیه سرمایه داری ارائه می دهند و نشان می دهد که چگونه منطقه کوچکی از اروپای قرون وسطایی خود را به یک نیروگاه رشد اقتصادی پایدار تبدیل کرد و در این فرآیند جهان را تغییر داد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *