“آژنگ نیوز”:ناپلئون در نبرد واترلو شکست خورد .او در چنین روزی در سال ۱۸۱۵میلادی به ۲۳ سال جنگ مکرر بین فرانسه و دیگر قدرت های اروپا پایان داد.این جنگ علیه دو ارتش ائتلاف هفتم انجام شد. واترلو منجر به پایان کار ناپلئون و اولین امپراتوری فرانسه شد و اغلب به عنوان یکی از مهمترین نبردهای تاریخ در نظر گرفته می شود.

هنگامی که ناپلئون از تبعید بازگشت دوباره کنترل امپراتوری خود را به دست آورد و دوره حکومت صد روزه را آغاز کرد. قدرت های بزرگ اروپا فوراً او را یاغی خواندند و اعلان جنگ دادند. نبرد سرنوشت ساز واترلو بین شهرهای مونت سن ژان و واترلو در بلژیک امروزی، که در آن زمان بخشی از پادشاهی هلند بود، انجام شد.

نبرد واترلو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هدف ناپلئون درهم شکستن ارتش متحد انگلیس آرتور ولزلی، دوک ولینگتون، قبل از اینکه ارتش پروس در نزدیکی فرماندهی فیلد مارشال گبهارد لبرشت فون بلوچر تقویت شود، بود. ناپلئون تقریباً در هدف خود موفق شد زمانی که افرادش خانه مزرعه La Haye Sainte را تصرف کردند و آماده شکستن مرکز استقرار متفقین بودند.

با این حال، ورود به موقع چندین سپاه پروس و یک حمله نافرجام توسط گارد سلطنتی فرانسه، امیدهای ناپلئون را برای پیروزی از بین برد. چهار روز پس از شکست در واترلو، ناپلئون برای بار دوم از سلطنت کناره‌گیری کرد و به جزیره سنت هلنا در اقیانوس اطلس جنوبی تبعید شد، جایی که شش سال بعد از دنیا رفت.

برخی از مورخین می گویند، در مورد اهمیت نبرد واترلو گاهی اغراق آمیز برخوردمی شود. مورخان استدلال کرده‌اند که شانس موفقیت در این دوران برای ناپلئون غیرممکن بود، و اگر او در واترلو شکست نمی‌خورد، احتمالاً اندکی پس از آن در میدان نبرد دیگری به پایان می‌رسید.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *