“آژنگ نیوز”:ادوار مانه (نقاش فرانسوی) آدم شوخی بوده است. سال ۱۸۸۰ ببرای انجام یک سفارش نقاشی‌ای از یک دسته مارچوبه می‌کشد. قرار بوده طرف برای این نقاشی هشتصد فرانک بپردازد اما وقتی نقاشی را تحویل می‌گیرد، هزار فرانک به مانه می‌دهد. برای همین مقدار اضافه پول، مانه یک نقاشی دیگر از یک شاخه مارچوبه می‌کشد و با یک متن برای خریدار می‌فرستد: «یه شاخه‌ش جامونده بود.»

مارچوبه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ادوارد مانه، شخصیت محوری در گذار از رئالیسم به امپرسیونیسم، نقاش تاثیرگذاری بود که نشان منحصر به فرد خود را در دنیای هنر به جا گذاشت. در کودکی، پدرش یک قاضی بود و از او می خواست حرفه حقوقی را دنبال کند، اما عمویش با شناخت استعدادهای ادوارد کوچک، علاقه او را به هنر تشویق کرد و اغلب او را به موزه لوور می برد. تنها زمانی که مانه در دو امتحان ورودی نیروی دریایی فرانسه مردود شد، پدرش از خواسته‌های پسرش تسلیم شد و به او اجازه داد زیر نظر نقاش آکادمیک توماس کوتور، که او را از آثار استادان بزرگ در موزه لوور کپی کند، درس‌های هنر را آغاز کند.

مارچوبه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این هنرمند جوان همچنین تحت تأثیر فرانس هالس، دیگو ولازکز و فرانسیسکو گویا قرار گرفت. در سال ۱۸۵۶، در اوایل سی سالگی، مانه استودیوی خود را افتتاح کرد. او نقاشی را به سبک شبه رئالیستی آغاز کرد، که با ملاقات با نقاش برث موریسو، که او را در معرض حلقه امپرسیونی خود قرار داد، به سبک امپرسیونیستی تر تغییر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *