“آژنگ نیوز”:دیدار تاریخی رهبران کره شمالی و جنوبی صورت گرفت.در چنین روزی در سال ۲۰۰۰میلادی ، کیم دائه جونگ، رئیس‌جمهور کره جنوبی با کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، در نشستی دیدار کردند که اولین دیدار سران دو کشور بود.این رویداد به کیم دائه جونگ برای دریافت جایزه صلح نوبل کمک کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، با لبخند و در دست گرفتن،دست یکدیگر در اولین نشست سران دو کره در بیش از یک دهه گذشته در منطقه غیرنظامی بین دو کشور با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این دیدار دراماتیک با هدف پایان دادن به درگیری چند دهه‌ای آنها، هفته‌ها قبل از دیدار کیم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتگو درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره برگزار شد. کیم پیش از آغاز گفتگوهای رهبران دو کره و دستیاران ارشد در روستای مرزی پانمونجوم، گفته بود: «ما امروز در خط شروع هستیم، جایی که تاریخ جدیدی از صلح، رفاه و روابط بین کره ای در حال نگارش است. یک مقام کره جنوبی گفت که کیم در دیدار خصوصی آنها به مون گفت که برای پایان دادن به تاریخ درگیری به اجلاس آمده است و به شوخی گفت از اینکه مون را برای آزمایشات موشکی اواخر شب خود منتظر نگه داشته متأسف است!

پس از گفتگوهایی که بیش از یک ساعت و نیم پشت درهای بسته به طول انجامید، کیم درست قبل از ظهر با یک لیموزین سیاه رنگ که توسط نگهبانانی که در کنار آن در حال دویدن بودند به سمت شمال حرکت کرد. با عبور از مرز، وسیله نقلیه مجبور شد از یک زمین پوشیده ازچمن عبور کند، زیرا در آن نقطه جاده ای وجود نداشت که دو طرف را به هم متصل کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *