“آژنگ نیوز”:راز گشایی از اسبهای مدفون شده در حال انجام است.تحقیقات تاریخی در پی درک این موضوع است که این ۲۸ اسب که در یک گور دسته جمعی باستانی دفن شدند. چگونه مردند؟ باستان شناسان از کشف محل دفن ۲۰۰۰ ساله در مرکز فرانسه متحیر هستند.

باستان شناسان در فرانسه گور دسته جمعی ۲۸ اسب را کشف کرده اند که حدود ۲۰۰۰ سال پیش در ردیف قرار گرفته اند. محققان فکر می‌کنند که اسب‌ها همگی در یک زمان دفن شده‌اند و احتمالاً آنها قربانیان جنگ‌های گالیک بوده‌اند. بر اساس بیانیه موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی پیشگیرانه فرانسه (INRAP)، این اسکلت ها در یک سایت حفاری ۳.۲ هکتاری در نزدیکی Villedieu-sur-Indre در مرکز فرانسه، در حدود ۲۴۰کیلومتری جنوب پاریس، پیدا شدند.

بخش زیادی از این مکان به اواخر قرن پنجم و ششم مربوط می شود: در طی یک بررسی اخیر، محققان ساختمان های قرون وسطایی، خندق ها و یک مسیر را کشف کردند. در کنار این یافته‌ها، آن‌ها ۹ گودال حاوی استخوان‌های اسب را نیز کشف کردند که همگی بسیار قدیمی‌تر بودند. دو مورد از این گودال‌ها تاکنون حفاری شده‌اند و تاریخ‌گذاری رادیوکربن نشان می‌دهد که تاریخ تدفین آن‌ها به ۱۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. و 100 C.E. جزئیات محققان فکر می کنند اسب ها ممکن است در مراسمی قربانی شده باشند یا در جنگ کشته شده باشندیکی از گودال های حفاری شده حاوی ده اسب نر است که همگی حداقل چهار سال عمر کرده اند. هر اسب نر در سمت راست خود و رو به جنوب دراز کشیده. همانطور که INRAP می نویسد، حیوانات “با دقت” در دو ردیف و دو لایه سازماندهی شدند. گودال دوم فقط شامل دو اسب همجنس و سن است. به گفته تیم نیوکامب از Popular Mechanics، این حیوانات کوچک هستند – اندازه آنها از گردن تا سم فقط ۱.۵متر است – و ویژگی های آنها “ویژگی دام های گالی” است. باستان شناسان هنوز در حال حفاری در سایر گورها هستند، اما بر اساس این بیانیه، جمجمه ها و استخوان های لگن ظاهر شده حاکی از وجود حداقل ۲۸ اسب است. به دلیل چینش اسکلت ها، محققان فکر می کنند که حیوانات به طور همزمان دفن شده اند و به طور عمدی مرتب شده اند. سورین براگوئه، باستان‌شناس باغ‌وحش در INRAP، به آریستوس جورجیو از نیوزویک می‌گوید: «اسب‌ها با دقت در گودال‌ها قرار گرفتند. آنها دور ریخته نشدند، بلکه در کنار یکدیگر نصب شدند. این نشان دهنده احترام به حیوان است.»

اسبها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علت مرگ اسب ها همچنان مرموز است. از آنجایی که همه این حیوانات نر هستند، محققان اپیدمی را رد کرده اند. INRAP در ترجمه گوگل می نویسد: احتمال دیگر این است که حیوانات “به عنوان بخشی از یک آیین پیچیده” قربانی شده اند. «تعداد اسب‌هایی که قربانی می‌شوند، زهکشی عظیمی را بر قلب یک گله تشکیل می‌دهد. سپس این سرمایه گذاری سنگین گواه بر اهمیت فداکاری است.» با این حال، شباهت این تدفین به سایر مکان‌های باستانی، نظریه متفاوتی را نشان می‌دهد. همانطور که INRAP می نویسد، این گورها یادآور دیگر تدفین اسب های باستانی در دشت گرگووی است که زمانی میزبان نبردهای بین ارتش رم و گال (فرانسه کنونی) بود. در قرن اول پیش از میلاد، امپراتور روم ژولیوس سزار در همان منطقه ای که گورهای اخیراً کشف شده بود، با گالی ها جنگید. محققان نمی‌دانند که آیا اسب‌های باستانی قبل از دفن دسته جمعی در جنگ جان خود را از دست داده‌اندهمانطور که ایزابل پیچون از INRAP، رئیس عملیات باستان شناسی، به کیم ویلشر از گاردین می گوید، با این حال، محققان هنوز نمی توانند درباره این یافته “فوق العاده” نتیجه گیری کنند. پیچون می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم به دلیل محل دفن آنها به جنگ‌های گالی که توسط ژولیوس سزار در قرن اول قبل از میلاد برپا شد، مرتبط بودند، اما این هنوز فقط یک نظریه است.

اسبها۱۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ما می دانیم که نبرد مهمی رخ داده است و ارتش روم در زمانی نه چندان دور از اینجا عبور کرده است، اما ما شواهد کمی داریم، و تا کنون چیزی برای نشان دادن چگونگی کشته شدن آنها پیدا نکرده ایم. با این حال، نمی‌توانیم رد کنیم که این یک تدفین تشریفاتی بوده است، حتی اگر اشیایی در کنار اسب‌ها دفن نشده باشد.»

نویسنده:سونیا اندرسون

ترجمه:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *