“آژنگ نیوز”:اولین “جادوگر” در روستای سالم از کشور آمریکا به دار آویخته شد بریجت بیشاپ در چنین روزی در سال ۱۶۹۲ که به دلیل “استفاده ازهنرهای نفرت انگیز به نام جادوگری ” مجرم شناخته شد، اولین فردی بود که در جریان محاکمه جادوگران سالم در روستای سالم به دار آویخته شد.

مشکلات در جامعه کوچک پیوریتان در فوریه ۱۶۹۲ آغاز شد، زمانی که الیزابت پریس نه ساله و ابیگیل ویلیامز۱۱ ساله، دختر و خواهرزاده کشیش ساموئل پاریس، به ترتیب شروع به تجربه حملات و سایر بیماری های مرموز کردند. یک پزشک به این نتیجه رسید که بچه ها از اثرات جادوگری رنج می برند و دختران جوان تشخیص دکتر را تأیید کردند. به اجبار پزشک و والدینشان، دختران از کسانی نام بردند که گفته می‌شود مسبب رنج‌هایشان بوده‌اند.

سالم - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین کسی که محاکمه شد، بریجت بیشاپ از سالم بود که بیش از هر متهم دیگری توسط افراد به جادوگری متهم شد. او اظهار بی گناهی کرد اما مجرم شناخته شد و به دار آویخته شد.پس از او متهمان دیگری نیز گرفتار مرگ شدند. تا اینکه در اکتبر ۱۶۹۲، فرماندار ماساچوست، ویلیام فیپس، دستور داد دادگاه اویر و ترمینر منحل شود و دادگاه عالی قضایی جایگزین شود، که این نهاد جدید فعالیت دادگاه های قبلی ممنوع شد. اعدام ها متوقف شد و دادگاه عالی در نهایت همه کسانی را که در انتظار محاکمه بودند آزاد کرد و محکومان به اعدام را عفو کرد. محاکمه جادوگران سالم که منجر به اعدام ۱۹ زن و مرد بی گناه شد، عملاً پایان یافته بود.

محاکمه جادوگران دهکده سالم، در تاریخ آمریکا، به عنوان مجموعه ای از آزار و شکنجه ها که باعث مرگ ۱۹ نفر شد ثبت شده است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *