“آژنگ نیوز”:جان مینارد کینز، اقتصاددان، روزنامه‌نگار و سرمایه‌دار انگلیسی که بیشتر به خاطر نظریه‌های اقتصادی انقلابی‌اش (اقتصاد کینزی) درباره علل بیکاری طولانی‌مدت شهرت دارد،درچنین روزی در سال ۱۸۸۳ میلادی متولد شد.

اوبیشتر به عنوان بنیانگذار اقتصاد کینزی و پدر اقتصاد کلان مدرن شناخته می شود. یکی از ویژگی های اقتصاد کینزی این ایده است که دولت ها باید فعالانه تلاش کنند تا بر روند اقتصادها تأثیر بگذارند، به ویژه از طریق افزایش هزینه ها برای تحریک تقاضا در مواجهه با رکود. کینز در کار مهم خود، «نظریه عمومی اشتغال، بهره و پول» – که یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های اقتصادی در تاریخ به شمار می‌رود، از مداخله دولت به عنوان راه‌حلی برای بیکاری بالا حمایت کرد.

کینز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علاقه اولیه کینز به اقتصاد تا حد زیادی مدیون پدرش، جان نویل کینز، مدرس اقتصاد در دانشگاه کمبریج بود. مادر او، یکی از اولین فارغ التحصیلان زن کمبریج، در کارهای خیریه برای محرومان فعال بود. او که در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد، بورسیه تحصیلی برای دو تا از نخبگان ترین مدارس انگلستان، کالج ایتون و دانشگاه کمبریج دریافت کرد، جایی که در سال ۱۹۰۴ مدرک کارشناسی ریاضیات گرفت. او تقریباً هیچ آموزش رسمی در اقتصاد نداشت.

کینز در اوایل کار خود روی نظریه احتمال کار می کرد و به عنوان همکار کالج کینگ در دانشگاه کمبریج در اقتصاد سخنرانی می کرد. نقش‌های دولتی او از سمت‌های رسمی در خدمات ملکی بریتانیا و خزانه‌داری بریتانیا تا انتصاب در کمیسیون‌های سلطنتی ارز و دارایی، از جمله انتصاب او به عنوان نماینده مالی وزارت خزانه‌داری در سال ۱۹۱۹ در کنفرانس صلح ورسای که به جنگ جهانی اول پایان داد، متغیر بود.

کینز۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اساسی ترین اصل اقتصاد کینزی این است که تقاضا – نه عرضه – نیروی محرکه اقتصاد است. در آن زمان، عقل متعارف اقتصادی دیدگاه مخالفی داشت: عرضه باعث ایجاد تقاضا می‌شود. از آنجایی که تقاضای کل – مجموع هزینه‌ها و مصرف کالاها و خدمات توسط بخش خصوصی و دولت – منجر به عرضه می‌شود، کل مخارج تمام نتایج اقتصادی، از تولید کالا تا نرخ اشتغال را تعیین می‌کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *