“آژنگ نیوز”: بانک مرکزی قطر از راه‎اندازی پروژه ارز دیجیتال خبر داد.بانک مرکزی قطر از راه‎اندازی پروژه ارز دیجیتال خبر داد که گامی رو به جلو برای همگام شدن با تحولات سریع جهانی در این زمینه خواهد بود.

دیجیت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در حال حاضر در بازارهای مختلف جهان بیش از ۱.۵ میلیون سرمایه‌گذار از طریق پلتفرم‌های معاملات آنلاین فعالیت میکنند. همچنین اخیرا فیس بوک با ۲.۷ میلیارد کاربر (یک سوم بشریت) وارد تجارت انتقال پول شده است،این امر بانکداران مرکزی جهان را شوکه کرد.

در حقیت در آینده ای نزدیک سیستم بانکی تضعیف شده و افراد در حوزه اقتصاد بر اساس ارزهای دیجیتال فعالیت خواهند کرد.

به عنوان مثال، ارزهای دیجیتال راهی برای ذخیره پول برای افراد بدون حساب بانکی فراهم می کنند و با حذف کارمزد تراکنش های بانکی در پول مردم صرفه جویی می کنند. فناوری زیربنایی که ارز دیجیتال را ممکن می‌کند، بلاک چین نامیده می‌شود، که دیاماندیس و کاتلر توضیح می‌دهند که اساساً یک دفتر کل دیجیتال عظیم است که تراکنش‌های بیت‌کوین را با استفاده از یک شبکه امن از رایانه‌ها تأیید و ثبت می‌کند. هر تراکنشی که تا به حال انجام شده است، یک “بلاک” به بلوک های موجود اضافه می کند، که در نتیجه زنجیره ای ایجاد می شود که هر کسی می تواند آن را بررسی کند. این امر باعث شفافیت بیشتر آن نسبت به سیستم های بانکداری سنتی می شود. نویسندگان اضافه می کنند که هوش مصنوعی این سیستم های مالی جدید را بیشتر اصلاح خواهد کرد. هوش مصنوعی می‌تواند به افراد توصیه‌های مالی شخصی‌سازی کند و به آنها کمک کند بدون مشاور مالی در مورد پول خود تصمیم‌های بهتری بگیرند.

به طور خلاصه، سیستم مالی در برابر «تخریب خلاقانه» آسیب‌پذیر است و اگر با زمان همگام نشود، سیستم‌های بانکی که برای مدت طولانی به خوبی کار می‌کردند، ممکن است مانند تجارت تلفن ثابت از بین بروند و عقب بمانند.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *