“آژنگ نیوز”:ژاندارک در آتش سوخت. ژاندارک پس از رهبری ارتش فرانسه در یک پیروزی مهم بر انگلیس در اورلئان در طول جنگ صد ساله، به بدعت و جادوگری متهم شد و در چنین روزی در سال ۱۴۳۱ میلادی ، در آتش سوزانده شد.

انگلیسی ها علیه ژاندارک جرایم زیادی مطرح کردند. اما وقتی در ۳۰ مه ۱۴۳۱ او را در روئن فرانسه سوزاندند، نه تنها این جوان ۱۹ ساله را جاودانه کردند، بلکه او را در طول جنگ طولانی صد ساله به نمادی ملی برای آرمان فرانسه تبدیل کردند.

ژاندارک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این دختر بیسواد که در دهکده ای کوچک در فرانسه متولد شد، ادعا می کرد که صداهای الهی را می شنود و رؤیاهای سنت میکائیل، سنت کاترین اسکندریه و سنت مارگارت انطاکیه را از سن ۱۳ سالگی می بیند. او مدعی بود که پیام نداها چنین است: به چارلز هفتم، وارث سلطنت کمک کنید. او تلاش میکرد چارلز ششم، پادشاه قانونی فرانسه نامیده شود. ژاندارک چارلز را متقاعد کرد که اجازه دهد بجنگد – و با لباسی مردانه – آزادی اورلئان را رهبری کرد، با پیروزی های دیگری در برابر انگلیسی ها پیروز شد و به زودی چارلز هفتم تاجگذاری کرد. اما مجموعه ای از اشتباهات، از جمله شکست او در آزادسازی پاریس رابه دنبال داشت و در ۲۳مه ۱۴۳۰، توسط مردان دوک بورگوندی دستگیر شد، بیش از یک سال در زندان بود و براساس اتهاماتی از جمله بدعت، جادوگری و نقض قوانین الهی محاکمه شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *