“آژنگ نیوز”:لژیون افتخار توسط ناپلئون در چنین روزی در سال ۱۸۰۲ میلادی ایجاد شدکه بالاترین نماد نظم جمهوری فرانسه بود.لژیون افتخار، فرمان برتر جمهوری فرانسه بود، که توسط ناپلئون بناپارت، اولین کنسول آن زمان، ایجاد شد، به عنوان یک حکم شایستگی عمومی نظامی و مدنی بود که بدون توجه به محل تولد یا نوع مذهب اعطا می شود، مشروط بر اینکه هر کسی سوگند دفاع از آزادی و برابری را بپذیرد.

لژیون افتخار توسط ناپلئون بناپارت به عنوان راهی برای پاداش دادن به دستاوردهای برجسته نظامی و سایر خدمات برجسته به فرانسه ایجاد شد. دریافت کنندگان اصلی این افتخار معتبر هجده مارشال، پنج کاردینال و تعدادی از دانشمندان، دانشمندان، نویسندگان و آهنگسازان بودند.

نشان 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این جایزه چنان مورد احترام قرار گرفت که پس از بازسازی سال ۱۸۱۶ توسط سلطنت فرانسه به دلیل ترس از واکنش ده‌ها هزار دریافت‌کننده، حفظ شد. لژیون افتخار به‌عنوان فرمان برتر جمهوری فرانسه، علی‌رغم تحولات سیاسی فراوان در بیش از دو قرن از زمان تأسیس، دوام آورده است.

برآوردها حاکی از آن است که شاید یک میلیون نفر از زمان تأسیس لژیون افتخار دریافت کرده باشند. در میان دریافت کنندگان کسانی هستند که در طول جنگ جهانی دوم جان خود را در خدمت فرانسه به خطر انداختند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *