“آژنگ نیوز”:شهر مونترال در کانادا در چنین روزی در سال ۱۶۴۲ میلادی تاسیس شد.این شهرتوسط بنیانگذار آن، پل دو شومدی، سیور (ارباب) د مایسونیو، ویل ماری مونترال نامگذاری شد. آنها خانه‌های مسکونی، کلیسای کوچک، بیمارستان و سازه‌های دیگر ساخت وبدین ترتیب از سکونتگاه در برابر حمله هندی‌ها (سرخپوستان)محافظت کردند.

مونترال - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این وجود، سالهای اولیه برای مستعمره مونترال و برای تعداد کمی از فرانسویانی که در آنجا زندگی می کنند دشوار است. شرایط به دور از وضعیت مطلوب است، آب و هوا فوق العاده سرد است، ساخت خانه به کندی پیش می رود و همزیستی با ملل همسایه نیز آسان نبود.

درحال حاضر مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است و نزدیک به نیمی از جمعیت استان کبک را در خود جای داده است. این کلان شهر استان است و برای یک قرن و نیم پرجمعیت ترین شهر کانادا بوده است. این شهر در جنوب غربی کبک در ایل دو مونترال در محل تلاقی رودخانه های سنت لارنس و اتاوا قرار دارد.

مونترال۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مونترال یک مرکز بزرگ صنعتی، کلان شهر تجاری و مالی، راه آهن و پل دریایی و یکی از مراکز فرهنگ فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. این یکی از شهرهای بزرگ جهان است و از شهرت بین المللی برخوردار است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *