“آژنگ نیوز”:شرکت کوکاکولا نوشایه کوکاکولای جدید رادر چنین ورزی در سال ۱۹۸۵ میلادی معرفی کرد. با این حال، به دلیل خشم عمومی، نسخه قبلی کوکاکولا کمتر از سه ماه بعد به عنوان “کوکاکولا کلاسیک” بازگشت.
کوکای جدید، نوشابهای با فرمول متفاوت بودکه شرکت کوکاکولا برای جایگزینی نوشیدنی شاخص خود به امید احیای نام تجاری و به دست آوردن سهم بیشتری در بازار و صنعت نوشیدنی معرفی کرد.
نوشیدنی کوکاکولا (که بعداً کوکا نامیده شد) در سال ۱۸۸۶ سرچشمه گرفت و در سال های بعد بخشی از فرهنگ آمریکایی شد. در دهه ۱۹۳۰، ویلیام آلن وایت، روزنامهنگار کانزاس برنده جایزه پولیتزر، این نوشیدنی گازدار را اینگونه توصیف کرد که «جوهر تعالییافته همه آمریکا نشان میدهد – یک چیز آبرومندانه، صادقانه ساخته شده است» و وقتی شرکت کوکاکولا تابلویی را برای آن آویزان کرد، هیچ کس پلک نمیزد. فضانوردان آپولو ۱۱ می خوانند: “به زمین، خانه کوکاکولا، خوش آمدید.”
در نهایت ارایه کوکای جدید”بزرگترین اشتباه بازاریابی در تمام دوران” نامیده شد.
گروه گزارش