“آژنگ نیوز”:کتاب “همه اخباری که برای کلیک کردن مناسب هستند: معیارها چگونه کار روزنامه نگاران را متحول می کنند “منتشر شد. نویسنده: کیتلین پتر.در این کتاب گزارشی است جامع از نیویورک تایمز گرفته تا گاوکر، همچنین نگاهی پشت صحنه به اینکه چگونه تحلیل های عملکردی امروز روزنامه نگاری را متحول می کند – و چگونه ممکن است فردا حرفه های دیگر را بازسازی کنند.
جلد گالینگور قیمت: ۲۲.۹۵ دلار / ۱۸.۹۹ پوند . منتشر شده: ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ صفحات: ۲۸۰
درباره کتاب
روزنامهنگاران امروزی غرق در دادههایی هستند که درباره کدام داستانها بیشترین کلیک، لایک، نظر و اشتراکگذاری را به خود اختصاص میدهند. این معیارها بر داستان هایی که نوشته می شوند، نحوه تبلیغ اخبار و حتی استخدام و اخراج روزنامه نگاران تأثیر می گذارد. آیا این معیارها باعث میشود روزنامهنگاران در برابر مردم بیشتر پاسخگو باشند؟ یا آیا این ابزارهای داده معادل امروزی کرونومتری هستند که توسط یک رئیس کارخانه استفاده می شود و شرایط کاری اتاق خبر و کیفیت روزنامه نگاری را بدتر می کند؟ در کتاب «همه اخباری که برای کلیک کردن مناسب است»، کیتلین پتر خوانندگان را در پشت صحنه نیویورک تایمز، گاوکر، و شرکت تحلیلی خبری برجسته Chartbeat میبرد تا بررسی کند که چگونه معیارهای عملکردی کار روزنامهنگاری را متحول میکنند. پتر توضیح می دهد که چگونه معیارهای دیجیتال یک شکل جدید قدرتمند اما موذیانه از نظارت و انضباط مدیریتی هستند. ابزارهای تحلیل بیدرنگ برای جلب اعتماد و وفاداری روزنامهنگاران محتاط با تقلید از ویژگیهای کلیدی بازیهای اعتیادآور، از جمله نمایشگرهای همهجانبه، بازخورد فوری، و “نمرات” و رتبهبندیهای دائما بهروز شده طراحی شدهاند. بسیاری از روزنامهنگاران به معیارها گره میخورند و خود را تحت فشار قرار میدهند تا برای افزایش تعداد کلیک خود بیشتر تلاش کنند. با این حال این یک داستان ساده از سلطه مدیریتی نیست. بر خلاف تصور معمول از معیارها به عنوان ناگزیر ناتوان کننده، پتر نشان می دهد که چگونه برخی از روزنامه نگاران از معیارها به نفع خود استفاده می کنند و از آنها برای دفاع از ارزش حرفه ای و استقلال خود استفاده می کنند. در مجموع این کتاب گزارشی چشم نواز از روزنامهنگاری مبتنی بر داده، نیز پیشنمایش مهمی از چگونگی تغییر انقلاب معیارها در سایر حرفهها است.
گروه رسانه