“آژنگ نیوز”: نمایشگاه فریدا کالو در هامبورگ برگزار شد.گزارش اختصاصی ما را از این نمایشگاه مطالعه و مشاهده خواهید کرد.
نقاش مکزیکی فریدا کالو (۱۹۰۷-۱۹۵۴) تمرکز نمایشگاه تابستانی امسال خود رادر انجمن Bucerius Kunst، واقع در Rathausmarkt در شهر هامبورگ قرارداد.
۳۴ نقاشی، طراحی و آبرنگ از این هنرمند مشهور که نمایانگر تمام دورههای خلاقیت اوست، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
از آنجایی که هیچ یک از آثار فریدا کالو متعلق به موزه ای در آلمان نبود، این اولین فرصت در بیش از ۱۰ سال اخیر برای مشاهده آثار او به صورت اصلی بوده است.
در سال ۱۹۳۹، یک نقاش ناشناس مکزیکی در صحنه هنر پاریس ظاهر شد. سوررئالیست ها با اشتیاق او را در صفوف خود پذیرفتند، و معتقد بودند که نوعی سوررئالیسم را کشف کرده اند که کاملاً مستقل از خودشان توسعه یافته است. کالو به همه اجازه داد تا این را باور کنند و گفت: “من نمی دانستم که من یک نقاش سورئالیست هستم.” ناگفته نماند که دنیای تصویری فریدا کالو بدون دانستن چیزی از زندگی نامه او قابل درک نیست.
تصادف جدی او، رابطه پیچیده او با همسرش، دیوارنگار معروف دیگو ریورا، روابط متعدد او، دلبستگی قلبی او به سنت های مکزیکی و مشارکت سیاسی او همه آثار خود را در هنر فریدا کالو به جا گذاشتند. به عنوان گواهی بر رنج و اشتیاق او، روحیه نامتعارف و شوخ طبعی سرکش او، کار او به فریدا کالو اجازه داد تا به یکی از رنگارنگ ترین شخصیت های قرن بیستم تبدیل شود.
با این وجود، کار زندگی کالو بسیار بیشتر از مجموع یک زندگی جذاب است. رئالیسم فوقالعاده اوجگرفته فریدا کالو، ترکیب ناراحتکننده نقوش و تکنیکهای کولاژ او ارتباط نزدیکی با پیشرفتهای هنری بینالمللی زمان او دارد که شامل دادائیسم، عینیت جدید،نقاشی متافیزیکی و سوررئالیسم میشود.
البته در این نمایشگاه حدود ۲۰ اثر دیگر از جمله نقاشیهای ماکس بکمن، جورجیو دی کیریکو، اتو دیکس، ماکس ارنست، جورج گروس، رنه ماگریت، مرت اوپنهایم و کریستین شاد – برای اولین بار در نمایشگاهه عرضه شد که بیانگر تاثیر گذاری نقاشی فریدا کالو بر دیگران است .
بزرگترین مجموعه خصوصی آثار فریدا کالو را برای اولین بار از سال ۱۹۹۳ در سال قبل از صدمین سالگرد تولد کالو به آلمان آورده شده بود.
گزارش و تصاویر ارسالی از آلمان علی محرابی
گروه گزارش